سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ پیش همایش "ثقةالاسلام شهید، نماد وحدت و مقاومت" در تبریز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: علمای برجسته گذشته همچون ثقة الاسلام بر تاریخ ایران اسلامی تأثیر عمیقی داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، پیش همایش "ثقة الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی شهید، نماد وحدت و مقاومت" با حضور طلاب و روحانیون و مسئولان حوزوی در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در این همایش، ضمن تبریک ایام دهه ولایت، تأثیر عمیق علمای برجسته گذشته همچون ثقة الاسلام شهید بر تاریخ ایران اسلامی یادآور شد و این نوع نشست‌ها را گامی ارزنده در معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی این بزرگان بر شمرد.

تاثیر عمیق علمایی همچون ثقة الاسلام بر تاریخ ایران غیر قابل انکار است

در ادامه حجت الاسلام یعقوبی محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که ثقةالاسلام تبریزی یک عالم جامع، مبارز و نویسنده ای پژوهشگر بود، تصریح کرد: با بررسی زندگی و اندیشه های این روحانی بزرگ دوران مشروطه می توان گفت او نمونه یک عالم اندیشمند و مبارز است.

وی تأکید کرد: ثقةالاسلام تبریزی معتقد به استقلال وطن با تاکید بر تعالیم و مبانی اسلامی بود و رفتار سیاسی و اجتماعی او حاکی از عمق اعتقادش به این موضوع است.

این محقق حوزوی با اشاره به نظرات و دیدگاه های ثقة الاسلام شهید در مبارزات دوران مشروطیت به بررسی جریان های فکری این دوران پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha