دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غدیر

حوزه / ساسان زارع دبیر راهپیمایی غدیر گفت؛ مزین بودن نام راهپیمایی غدیر به اسم مبارک امیرالمومنین (ع) باعث شده از هر نوع سلیقه و گرایش سیاسی در این رویداد حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران نشست خبری ستاد مردمی برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب امروز ۱۴ تیر برگزار شد. در ابتدای این جلسه ساسان زارع دبیر این رویداد اظهار کرد: برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری مهمونی غدیر، ثوابی عظیم دارد اما جدا از این امتیاز، اشاعه امید در جامعه یکی از دلایل اصلی برگزاری راهپیمایی غدیر است به ویژه در شرایط فعلی که دشمن سعی دارد به واسطه بمباران رسانه‌ای، ناامیدی را در جامعه اشاعه دهد.

وی افزود: شرایط اجتماعی دلیل دیگری است که این رویداد برگزار می‌شود. سال گذشته شاهد این نشاط اجتماعی بودیم. دلیل دیگر انسجام اجتماعی است که این راهپیمایی در جامعه رقم می‌زند زیرا مزین بودن مهمونی ۱۰ کیلومتری به نام مبارک حضرت علی باعث شده از هر گرایش و سلیقه سیاسی در این رویداد حضور داشته باشند.

دبیر ستاد مردمی مهمونی غدیر اعلام کرد: علاوه بر تهران ۲۴ استان و ۷۰ شهرستان نیز برگزار کننده راهپیمایی غدیر خواهند بود. در راهپیمایی غدیر نهادها و سازمان‌های دولتی صرفاً برگزار کننده هستند اما میزبان و میهمان در این اتفاق مردم هستند. برای حضور در این راهپیمایی ۲۳۰۰ مجموعه درخواست مشارکت داشتند. همچنین طبق آماری که گرفته شده امسال ۳ میلیون نفر در راهپیمایی غدیر حضور خواهند داشت.

وی درباره پویش‌های راهپیمایی غدیر نیز توضیح داد: سه پویش در مهمونی ۱۰ کیلومتری برگزار می‌شود. پویش اول «لقمه میلیونی» نام دارد که در آن به حاضران در راهپیمایی اطعام داده خواهد شد. پویش دوم «پویش اسباب بازی» نام دارد. این رویداد سال گذشته با استقبال وسیع مردم مواجه شد.

زارع اظهار کرد: پویش سوم نیز «کتاب باران» نامگذاری شده است که در آن به کودکان کتاب اهدا می‌شود. در راهپیمایی غدیر ۳۰۰۰ غرفه اسباب بازی برای کودکان در نظر گرفته شده است. همچنین مترو و اتوبوس به مسیرهای منتج به راهپیمایی رایگان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha