جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ نشست سالانه مجمع جهانی حضرت علی اصغر در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: همه ما وظیفه داریم غدیر را با عظمت برگزاری کنیم و فراموشی غدیر موجب می شود انسان در برابر امام حسین بایستد چرا که راه رستگاری انسان از غدیر می گذرد و غدیر ارزش و اهمیت فراوانی در اسلام دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی عصر چهارشنبه در نشست سالانه مسئولین و رابطین مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام آذربایجان‌غربی که در حسینیه علی بن موسی الرضا علیه السلام ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: هر مکتبی برای زنده ماندن خود نیاز به عقلانیت دارد و هر مکتبی به سمت خرافات برود از بین خواهد رفت.

وی دومین عامل ماندگاری یک مکتب را معنویت مبتنی بر عدالت عنوان کرد و گفت: سومین عامل ماندگاری یک مکتب عدالت است و این سه مسئله، ویژگی های اسلام ناب محمدی است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هر سخن و حرکتی که نشانی از عقلانیت و معنویت نباشد و بوی عدالت به مشام انسانی نرساند، مخالف اسلام است.

وی گفت: سه ویژگی فوق با دو مکمل تکمیل می شوند که یکی از آن ها مجاهدت است که برای بقای اسلام حتما باید این مسئله باشد و برای حاکم کردن معنویت در جامعه و وجود انسان نیاز به مجاهدت است و لذا مجاهدت یک بستر برای پیاده شدن موارد فوق است.

مدیرکل احساس را دومین بستر و مکمل برای سه ویژگی فوق عنوان کرد و افزود: اصحاب و اهل بیت اباعبدالله الحسین علیه السلام وارث این پنج ویژگی هستند حضرت علی اصغر نماد احساس پاک سیدالشهداست و عشق به این این طفل شیرخوار و تبیین زندگی ایشان برای بشر، می تواند فطرت انسانی را که زیر خروارها خاک خفته است بیدار کند و در واقع حضرت علی اصغر وارث احساس پاک سیدالشهداست.

وی یکی از عوامل ماندگاری کربلا را خون پاک حضرت علی اصغر دانست و گفت: علمای شیعه عنوان می کنند که هر کجا کلمه " مظلوم " در حادثه کربلا به کار برده می شود به حضرت علی اصغر اطلاق دارد و این طفل رضیّ، وارث تمامی مظلومیت های سیدالشهدا است، و به همین دلیل است که دشمن امروز حضرت را نشانه گرفته است چرا که این طفل شیرخوار می‌تواند فطرت ها را بیدار کند.

حجت الاسلام امامی گفت: بعد از ۱۴۰۰ امروز نیز احرار عالم به امام حسین علیه السلام اقتدا می کنند. اباعبدالله(ع) معجزه جاوید پروردگار است و حضرت علی اصغر کوثر قرآن وجود سیدالشهدا علیه السلام می باشد.

وی در پایان با تأکید بر لزوم بزرگداشت غدیر گفت: همه ما وظیفه داریم غدیر را با عظمت برگزاری کنیم و فراموشی غدیر موجب می شود انسان در برابر امام حسین(ع) بایستد چرا که راه رستگاری انسان از غدیر می گذرد و غدیر ارزش و اهمیت فراوانی در اسلام دارد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha