سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه استان خوزستان در هویزه

حوزه/ آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه استان خوزستان با حضور جمعی از شخصیت های حوزوی شامگاه چهارشنبه در مدرسه علمیه رضویه هویزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، مدیر، کادر و طلاب مدرسه علمیه المهدی و جمعی از مردم ولایتمدار شهرستان هویزه شامگاه چهارشنبه در مدرسه علمیه رضویه هویزه برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت و در ادامه به ذکر ثنای اهل بیت(ع) پرداخته شد.

در ادامه حجت‌الاسلام ساعدی مدیر مدرسه علمیه رضویه هویزه گزارش مختصری از فعالیت های این مدرسه علمیه ارائه داد.

در بخش دیگر این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و ولادت با سعادت امام هادی(علیه‌السلام)، با اشاره به آیه ۱ سوره اسراء«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَیٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی»، بیان داشت: مقام عبودیت بالاترین مقام است از این رو در این آیه خداوند فرموده «اسری بعبده» و نفرموده «اسری برسوله».

وی افزود: همه ی امکانات و ظرفیت های عالم برای به کار بسته شدن در مسیر عبودیت، بندگی و قرب الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه گفت: انسانها دو دسته اند دسته ای از امکانات و ظرفیت های که خداوند در اختیار آنها گذاشته برای رسیدن به بندگی و قرب الهی استفاده کرده و سعادتمند می شوند و دسته ای دیگر از ظرفیت ها و امکانات عالم استفاده نکرده و خسر الدنیا و الاخره می شوند.

وی در پایان ضمن تبریک به طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می شوند از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر و تشکر کرد.


در بخش پایانی مراسم ۸ نفر از طلاب مدارس علمیه المهدی رضویه هویزه و آیت الله قاضی(ره) دزفول، توسط نماینده ولی فقیه در خوزستان لباس تبلیغ دین را بر تن کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha