یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غدیر

حوزه / معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس گفت: عظمت روز غدیر بدان جهت است که ظرف ظهور اراده خدا و زمان‌ ابلاغ مهمترین پیام الهی است، پیامی که ابلاغ نشدنش، رسالت را ناتمام می‌گذاشت.

خانم قائمی‌فر معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن بیان عظمت روز غدیر، اظهار داشت: در این روز گشایش حاصل شده و نردبان تکامل نصب حجت‌ها آشکار گردید.

وی افزود: عظمت روز غدیر بدان جهت است که ظرف ظهور اراده خدا و زمان‌ ابلاغ مهمترین پیام الهی است، پیامی که ابلاغ نشدنش، رسالت را ناتمام می‌گذاشت.

معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس در وصف روز غدیر و تعبیر قرآن کریم در این رابطه، یادآور شد: روز غدیر، روز شاهد و مشهود است، این تعبیری است که قرآن کریم درباره قیامت ‌به کار برده ‌است، «وَالْیَوْمِ الْمَوْعُودِ وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ، سوگند به روز موعود، سوگند به شاهد و مشهود».

وی تصریح کرد: به کار بردن این تعبیر درباره روز غدیر نیز تأکید بر همین است که‌ پیامبر(ص) شاهد و حضرت علی(ع) مشهود است، پیامبر(ص) شهادت به ولایت‌ علی(ع) دادند و انسان‌ها و فرشتگان بر این امر گواهی دادند.

قائمی‌فر از فعالیت‌های مربوط با اشاره به فعالیت‌های این مدرسه در ایام عید غدیر خم، یادآور شد: برگزاری ایستگاه صلواتی در سطح شهر بندرعباس، تهیه بسته‌های عیدانه و توزیع درب منازل در محلات بندرعباس، راه‌اندازی کاروان شادی در روز غدیر، پخت غذا در روز غدیر، برگزاری جشن‌های خانگی در دهه ولایت و برگزاری جشن غدیر با حضور ۱۵۰ نفر از دختران نوجوان و جوان از جمله این اقدامات بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha