شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار قم

حوزه/ استاندار قم گفت: دو شهرستان کهک و جعفرآباد به ترتیب سهم ۷ و ۸ درصدی از محل اعتبارات استانی و متوازان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیدمحمدتقی شاهچراغی در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم که با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی و دولتی در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: واقعیت این است که در مسئله آموزش و پرورش در استان دچار مشکلات و کمبودهایی هستیم.

وی ادامه داد: مطابق آمار اعلامی از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش باتوجه به افزایش نرخ رشد جمعیت و مهاجرت افراد به استان قم سالانه ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز جدید وارد مدارس استان می‌شوند، جمعیت کلاس‌های مدارس از حد استاندارد گذشته و برای بهبود شرایط نیازمند حداقل ۳۰ مدرسه جدید در سطح استان هستیم.

استاندار قم گفت: درخصوص مشکلات آموزش و پرورش در استان قم گفت‌وگوهایی با رئیس جمهور داشته‌ایم و به زودی با معاون ایشان نیز درخصوص برنامه و راهکارهایی که برای حل این مشکل داریم جلسه‌ای خواهیم داشت. از دستگاه‌ها تقاضا داریم برای حل مشکلات آموزش و پرورش با دستگاه متولی تعامل داشته باشند.

شاهچراغی بیان کرد: در جلسه شورای برنامه ریزی استان برای دو شهرستان «کهک و جعفرآباد» به ترتیب سهم ۷ و ۸ درصدی از محل اعتبارات استانی و متوازن تصویب شد.

وی درخصوص وضعیت ورزش در استان تصریح کرد: حمایت از رشته‌های ورزشی که شانس کسب مدال در مسابقات آسیایی و جهانی دارند در دستور کار ما قرار گرفته است. رشته‌هایی مثل رزمی، کشتی، برخی رشته‌های توپی ظرفیت خوبی در قم دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

استاندار قم افزود: بدین جهت طی چند روز اخیر جلساتی را با روسای برخی فدراسیون‌ها از جمله کشتی و تکواندو داشتیم و تبادل نظرهایی نیز صورت گرفت. برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای ۲ هفته آینده همراه با نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیداری با وزیر ورزش با همین موضوع داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌ها برای حل مشکلات مردم با یکدیگر متحد باشند، تاکید کرد: واقعیت این است که مشکلات مردم با همراهی و اتحاد دستگاه‌ها با یکدیگر قابل حل است، تا به امروز اگر کاری هم به نتیجه رسیده ثمره یک همفکری و تلاش جمعی است. در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد که داخل استان حل نمی‌شود ما آمادگی لازم را داریم تا مسئله را از مراجع ملی پیگیری نماییم.

شاهچراغی عنوان کرد: متاسفانه برخی از وزارتخانه‌ها با توجه به محدودیت‌هایی که داشتند نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند، این موضوع نیز در مراجع ملی پیگیری خواهد شد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در این جلسه بحث ساخت شهرک پرنیان مطرح و به تصویب رسید، سال‌ها پیش مطالعاتی درخصوص شهرک پرنیان انجام شده است. این منطقه ظرفیت خوبی برای سکونت و اشتغال دارد که مقرر شد با الگوی اشتغال و سکونت ساخته شود.

شاهچراغی ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی در استان باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به صرفه‌جویی انرژی داشته باشند، گفت: وقتی مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و... توصیه می‌کنیم، باید خودمان نیز نسبت به این مسئله توجه کنیم. از مدیران‌کل دستگاه‌ها می‌خواهم وضعیت را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند تا دچار مشکلاتی نشوند.

وی در ادامه با اشاره به عدم تعهد پرداخت تسهیلات بانک‌ها با موضوع بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال گذشته، توضیح داد: معاونت اقتصادی استانداری قم در آخرین گزارشی که برای ما ارسال کرده است متاسفانه برخی بانک‌ها در استان در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با موضوع بند ب تبصره ۱۶ کم‌کاری کرده‌اند.

استاندار قم در پایان افزود: باتوجه به اینکه برای سر رسید این موضوع تا آخر تیرماه فرصت داریم، آقای امیدیان طی ۲ روز آینده جلسه‌ای با مدیران بانک‌ها داشته تا در این حوزه دچار مشکلاتی نشویم.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha