پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
روستا آزاد

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام ۸ هزار مبلّغ در محرم امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در نشست خبری برنامه‌های تبلیغی ماه محرم الحرام که در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار کرد: امسال چهل و چهارمین سالی است که دفتر تبلیغات برای محرم مبلغ اعزام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سه بسته با عناوین ره توشه محرم، تبلیغ و خانواده و تبلیغ و تقریب برای این ایام درنظر گرفته شده است، مطرح کرد: این عناوین در سایت معاونت قابل دسترسی است ولی طی روزهای آینده نسخه مکتوب آن نیز در دسترس خواهد بود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: در این بسته‌ها مطالبی از جمله معنویت از دیدگاه رهبری، عنایت امام حسین(ع) به عزاداران، توفیق همراهی ولی امر، حجاب در سیره اهل بیت(ع)، راهبرد مشارکت مردم در انتخابات مجلس، روش‌های تربیت فرزند ولایت مدار، نحوه همسر گزینی در سیره امام حسین(ع) و امام جواد(ع)، افزایش اعتماد به نفس نوجوانان، روش زنان در عزاداری، بایسته‌های تبلیغ در مناطق مشترک با اهل سنت و ... بیان شده است.

وی با بیان اینکه برخی اردوهای هم‌اندیشی نیز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در این راستا طرح هجرت تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت پس از محرم به مدت ۴۰ روز در همان مناطق به تبلیغ تابستان خواهند پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد افزود: همچنین برای مبلغین فعال در حوزه جهان تبیین نیز یک اردوی یک روزه برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی پیش از ماه محرم به مدت سه روز، خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها از ظرفیت اساتیدی ازجمله حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و ... بهره‌مند خواهیم شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه موضوعات مورد نیاز مبلغین در بسته‌های متعدد تهیه شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۳۰ هزار دقیقه مطالب آموزشی مورد نیاز مبلغین در موضوعات مختلف ضبط شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون دو هزار و ۸۰۰ نفر از مبلغین در دوره‌های روانشناسی تبلیغ، ۱۵۰ نفر در دوره مقتل خوانی و ۲۸۰ نفر در دوره تربیت در عصر رسانه حضور پیدا کرده‌اند تا آموزش‌های مکمل ایام تبلیغ که نیاز محورهم هستند را کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به اینکه امسال برای ایام محرم ظرفیت اعزام ۸ هزار مبلغ وجود دارد، یادآور شد: تاکنون ۳ هزار نفر از مبلغین ثبت شده‌اند و ۵ هزار نفر نیز در دوره‌های گروهی در صف اعزام هستند.

وی در پایان اظهار داشت: در اعزام‌های فردی و گروهی، مبلغین در کنار فعالیت‌های مرسوم در مدارس، پارک‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد و ... نیز حضور پیدا کرده و به فعالیت‌های نوین خواهند پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha