یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: همه باید وظیفه خود را نسبت به امیرالمومنین(ع) انجام دهیم تا گفتمان غدیر جهانی شود و دنیا ضرورت و حلاوت ولایت آن حضرت را درک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین روز گذشته در مراسم جشن عید غدیر خم که در محوطه مدرسه علمیه سردارین قزوین و با حضور اقشار مختلف مردم، اساتید و طلاب مدارس علمیه استان برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: همه باید وظیفه خود را نسبت به امیرالمومنین(ع) انجام دهیم تا گفتمان غدیر جهانی شود و دنیا ضرورت و حلاوت ولایت آن حضرت را درک کند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: کمتر عیدی را همچون این عید می‌توان یافت که روایات متعددی برای جشن و شادی در آن وجود داشته باشد و لازم است توجه زیادی به این موضوع در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: تبلیغ ولایت امیر المومنین(ع) نه تنها در عید غدیر بلکه باید در تمامی روزهای سال مطرح شود تا جامعه بتوانند به درک بزرگی از این واقعه مهم دست یابند.

وی ادامه داد: غدیر در حقیقت بزرگ‌ترین امتحان امت رسول خدا(ص) است که معیار تشخیص حق و باطل بوده و بصیرت مردم در طول تاریخ از طریق آن شناخته می‌شود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین، تصریح کرد: غدیر امتحان دیروز و امروز ماست که در زندگی خود بارها در مواجهه حق و باطل قرار می‌گیریم و باید با تبعیت از امام و پیشوای دینی خود حق را پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: غدیر روزی است که آخرین امر الهی و دستور حیاتی و فرمان خداوند که ولایت بود، در کامل‌ترین صورت آن ابلاغ شد و خداوند در قرآن کریم نیز تأکید دارد که «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی».

برای جهانی شدن گفتمان غدیر تلاش کنیم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha