دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی

حوزه/ نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق گفت: ولایت امیرالمؤمنین (ع) صرف دوست داشتن و محب ایشان بودن نیست بلکه ولایت در انتخاب نمودن ایشان به عنوان رهبر جامعه بر اساس ایمان و عشق و اطاعت کردن از اهل بیت (علیهم السلام) تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم جشن عید سعید غدیر به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران با حضور خانواده‌های ایرانی مقیم بصره و سخنرانی آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق و با حضور آقای عابدی سرکنسول محترم کشورمان در بصره برگزار شد.

آیت الله حسینی با اشاره به واقعه غدیر خم گفت: ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) صرف دوست داشتن و محب ایشان بودن نیست بلکه ولایت در انتخاب نمودن ایشان به عنوان رهبر جامعه بر اساس ایمان و عشق و اطاعت کردن از اهل بیت (علیهم السلام) تحقق پیدا می‌کند که در حال حاضر اطاعت از امام حی حضرت بقیة الله العظمی لازم است. اطاعت از امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز در اطاعت از مراجع عظام و ولی فقیه به عنوان نائبان عام متحقق می‌شود و در این راستا حسب فرمایش رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) باید برای رسیدن به این هدف والا، تلاش و حرکت نمود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و تحول جهانی است اظهار داشت: از ایرانیان در هر کجای دنیا که باشند توقع هست که شور و هیجان مضاعفی در این راه داشته باشند.

او گفت: ایرانیان در هر کجای جهان باید سمبل بیداری، بصیرت، آگاهی، تقوی، ورع، رسالت و مسئولیت پذیری باشند بلکه آنها در این عرصه باید الگوی دیگران باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق با تاکید بر وحدت بین ایرانیان و همدلی و همراهی بین خود ادامه داد: ایرانیان خارج از کشور باید با ارتباطات تنگاتنگ بین خود و پشتیبانی مادی و معنوی از یکدیگر در رشد و شکوفایی خود تلاش نمایند تا خداوند متعال نیز به کمک آنها بیاید.

وی با استناد به حدیث منقول از امام علی (علیه اسلام)؛ «علیکم بالتواصل والتباذل وایاکم والتدابر و التقاطع»، [ بر شما باد به ارتباط و بذل و بخشش و دوری گزیدن از جدائی و پشت کردن به یکدیگر] به ایرانیان توصیه کرد که در برپایی جلسات انس و الفت و عدم قطع رابطه با تشکیل تشکل‌هایی به آیه شریفه (تعاونوا علی البر و التقوی) جامه عمل بپوشند.

او در پایان از زحمات سرکنسول بصره به خاطر دغدغه در رسیدگی به امور ایرانیان جنوب عراق تقدیر کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق: ولایت امیرالمؤمنین(ع) صرف دوست داشتن ایشان نیست

نماینده مقام معظم رهبری در عراق: ولایت امیرالمؤمنین(ع) صرف دوست داشتن ایشان نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha