شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: بعضی اوقات اطلاعات ما در حوزه دین، اطلاعاتی سطحی است که این کفایت نمی‌کند، زیرا کسی که بخواهد در مسیر خدا حرکت کند باید آگاهی دقیق از دین داشته باشد، آنهایی که آگاهی دقیق نداشته‌اند در بسیاری از جاها جامعه را با مشکل مواجه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر امروز در مراسم افتتاح طرح میثاق طلبگی در مدرسه خاتم الانبیاء (ص) شهر سنندج در جمع طلاب حاضر در این طرح، اظهار داشت: انسان وقتی در مسیری حرکت می‌کند باید نسبت به آن مسیر آگاهی داشته باشد و اگر نداند مسیر کجاست، هرچقدر هم با سرعت حرکت کند، از مسیر خود دورتر خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در دین اسلام هم همین مسئله وجود دارد، انسان باید در دین خود، بصیرت و آگاهی داشته باشد، چیزی که امام کاظم(ع) به همه ما سفارش می‌کند.

وی افزود: بعضی اوقات اطلاعات ما در حوزه دین، اطلاعاتی سطحی است که این کفایت نمی‌کند، زیرا کسی که بخواهد در مسیر خدا حرکت کند باید آگاهی دقیق از دین داشته باشد، آنهایی که آگاهی دقیق نداشته‌اند در بسیاری از جاها جامعه را با مشکل مواجه کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر ادامه داد: افراد زیادی را داشته‌ایم که در کنار ائمه بوده‌اند، ولی چون نگاه درستی از دین نداشته‌اند، مشکلات بسیاری برای امام معصوم درست کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه کردستان اظهار کرد: یکی از وظایف و تکالیف ما بندگی درست خداوند متعال است، بنابراین زمانی می‌توانیم خدا را خوب عبادت کنیم که آگاهی کامل از دین داشته باشیم.

وی افزود: لذا کسی که می‌خواهد طلبه شود باید فهم دقیقی از دین داشته باشد، زیرا طلبگی از صنف رسالت انبیاء الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر خاطرنشان کرد: زمانی که طلبه‌ای در حوزه حضور پیدا می‌کند و بنای کارش آموختن علوم الهی است، آن طلبه در آینده همانند انبیاء الهی به‌دنبال آن است که به هدایت بشر بپردازد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان، با بیان اینکه عالم همانند خورشید است، گفت: عابد کارش صرفا عبادت خداوند است و تلاش دارد که خودش بنده خدا باشد، ولی عالم تلاش دارد که نه تنها خودش به سمت خدا حرکت کند بلکه دیگران را نیز به سمت پروردگار هدایت کند، بنابراین عالم همانند خورشید و عابدان همانند ستاره می‌مانند.

وی یادآور شد: انسان باید خدا را شکر کند، زیرا خداوند به همه ما عنایت کرده که در مسیر امام زمان(عج) قرار بگیریم، زیرا هر کسی به راحتی در این مسیر قرار نمی‌گیرد، بنابراین باید یکسری ویژگی‌ها در او باشد که خداوند این مسیر را در پیش روی وی قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر مطرح کرد: بسیاری از علما در سایه اطاعت از دستورات الهی و اهل بیت(ع) به این جایگاه والا رسیده‌اند، همانند امام خمینی(ره) که با شخصیت منحصر به‌فرد و عالی خویش توانستند حکومت اسلامی را با وجود تمام دشمنی‌ها ایجاد کنند.

مدیر حوزه علمیه کردستان ادامه داد: همیشه در ایام طلبگی زمانی شیطان سراغ شما می‌آید که انگیزه شما را تضعیف کند، لذا سعی کنید انگیزه و تلاش‌تان بیشتر باشد، زیرا امروز تمام تلاش دشمن این است که انگیزه‌ها را در حوزه‌های علمیه تضعیف کند.

وی اظهار کرد: یکی از مسایلی که باید در این دوره مدنظر داشته باشد، این است که از این فرصت موجود نهایت استفاده را ببرید، زیرا در دوره میثاق طلبگی افق دید شما درباره حوزه ترسیم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دوره میثاق طلبگی نگاه درست به طلبگی را در شما تقویت می‌کند، شاید برخی اوقات نگاه به طلبگی به اشتباه مطرح می‌شود اما در این دوره این نوع نگاه‌ها اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha