یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی تفاوت انقلاب اسلامی را با دیگر نهضت‌ها در مذهب تشیع و ولایت فقیه دانست و گفت: نظامی بر پایه ولایت داریم که اهمیت آن هنوز شناخته نشده، زیرا اگر ولایت نبود اختلافات داخلی در ایران هم مثل عراق و سوریه به وجود می‌آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان با آیت‌الله سیدمحمدتقی مدرسی در محل اقامت ایشان در مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله مدرسی در این دیدار با اشاره به اینکه در ۴۰۰ سال اخیر هر نهضتی برپا شده توسط دشمنان خاموش گردیده، ابراز کرد: در عین حال با وجود دشمنی ها و امکانات زیاد آنان، جمهوری اسلامی با لطف خداوند ماندگار شده است.

وی این دشمنی‌ها را یادآور دو پیام دانست و درباره پیام اول گفت: باید بدانیم از ناموس اسلام در کل دنیا محافظت می‌کنیم که کشورهای دیگر هم از آن دلگرم می‌شوند.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به این پیام که جمهوری اسلامی در واقع «بیدی نیست که از بادها» بلرزد و با نهضت‌های دیگر فرق دارد، تفاوت این نظام را با دیگر نهضت‌ها در مذهب تشیع و ولایت فقیه دانست و گفت: مذهب ما حسینی است، با ریخته شدن خونش سربرآورده و ادامه می‌دهد و دوم اینکه نظامی بر پایه ولایت داریم که اهمیت آن هنوز شناخته نشده، زیرا اگر ولایت نبود اختلافات داخلی در ایران هم مثل عراق و سوریه به وجود می‌آمد.

آیت‌الله مدرسی با تأکید بر اینکه برخی از مردم کمتر قدر جمهوری اسلامی را می‌دانند، گفت: صهیونیسم بین‌المللی همه جا علیه سیستم دینی سم‌پاشی می‌کند و در ایران برضد عمامه اقدام هایی دارد؛ همه بدون استثنا از علما تا طلاب، چه در عراق و ایران باید دفاع و تبیین کنیم که اگر علما نبودند کشوری هم نبود.

وی با اشاره به اینکه باید اثر علما را برای مردم بازگو کنیم، گفت: هجمه دشمن ضدحمله جانانه‌ای لازم دارد؛ همیشه یکی از مسئولیت‌های خود را این می‌دانم که بزرگی کار روحانیت را تبیین کنم.

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه جای تربیت افراد تلاشگر و زحمتکش است و صلابت طلاب باید افزایش یابد، گفت: در گذشته نیز طلاب زجر می‌کشیدند و خود و خانواده زاهدی داشتند، بنابراین باید روحیه مقاومت در میان ما تقویت شود.

وی افزود: پهلوی، حوزه مشهد را و صدام حوزه کربلا را تضعیف کردند، اما علمای گذشته همیشه به حسب زمان به اصلاح و تقویت حوزه‌ها پرداختند و امروز هم باید این روند ادامه یابد.

آیت‌الله مدرسی با تأکید بر اینکه باید همت کنیم که حوزه‌ها با هم ارتباط و تبادل بیشتر و گسترده‌ای داشته باشند، یادآور شد: مرز بین کشورها کمرنگ شده و فرصتی پیش آمده که در دنیا تبلیغات دینی انجام داده و حوزه‌های علمیه‌ای در کشورهای دیگر تأسیس کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان هم در این دیدار با تأکید بر اینکه اجرای رهنمودهای علما را همیشه پیگیری می‌کنیم، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اخیر این حوزه پرداخت.

وی گفت: در پذیرش امسال با ستادی که تشکیل شد، ۴۶ درصد رشد داشتیم که بیشتر از حوزه علمیه قم و تهران بود و به نظر می‌رسد اگر معرفی حوزه علمیه به‌درستی صورت گیرد نوجوانان و جوانان به سمت حوزه خواهند آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط همچنین از ادامه فعالیت ستاد پذیرش حوزه علمیه خراسان در طول سال خبر داد و با بیان اینکه برای اولین بار دفتر ارتباطات بین‌المللی در این حوزه راه‌اندازی شده ابراز امیدواری کرد برای حضور علما و طلاب دیگر کشورها در خراسان طرح‌های خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 1
    اصل ولایت مطلقه فقیه چنان در عمق دین اسلام ریشه دارد که تا کنون هیچیک از مراجع تقلید و علمای دین در ایران یا عراق نقدی بر آن وارد ندانسته اند از سوی دیگر هم علمای اهل سنت هم بطور ضمنی آن را تائید نموده اند