پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیین عمامه گذاری طلاب باغملک

حوزه/ آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) باغملک با حضور تعدادی از شخصیت‌های حوزوی شب گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) باغملک روز گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، امام جمعه، مدیر، کادر و طلاب مدرسه و جمعی از مردم شهرستان باغملک در مدرسه علمیه امام صادق(ع) باغملک برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت و در ادامه به ذکر ثنای اهل بیت(ع) پرداخته شد.

در ادامه حجت‌الاسلام باغ‌شیرین مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) باغملک گزارش مختصری از فعالیت‌های این مدرسه علمیه ارائه داد.

در بخش دیگر حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن تبریک عید سعید غدیر، اظهار داشت: عید غدیر سه روز است، چرا که رسول الله در حجه الوداع در محلی که شاه راه کاروان‌ها بوده به دستور خداوند متعال حضرت علی(ع) را به‌جانشینی و ولایت منصوب کرده و سه روز آنجا ماندند تا تمامی حاضرین با امام علی(ع) بیعت کنند.

وی با اشاره به حدیث «لَیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نفسَهُ فی کُلِّ یَومٍ...» از امام کاظم(ع)، یادآور شد: باید مراقب نفس خود باشیم و هر شب از خودمان حساب پس بگیریم قبل از اینکه خداوند از ما حساب پس بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، با اشاره به هجمه‌های تبلیغاتی دشمن، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها جهت در امان ماندن از هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان، باورهای دینی و توحیدی فرزندان خود را تقویت کنند.

وی ضمن تبریک به طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می‌شوند، از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: شهرستان باغملک همواره روحانی پرور بوده است.

در بخش پایانی مراسم ۷ نفر از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) باغملک و ۱ نفر از مدرسه علمیه رضویه هویزه توسط نماینده ولی فقیه در خوزستان، لباس تبلیغ دین را بر تن کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha