چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1097257
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
عفاف و حجاب

حوزه/ مسئول اداره بازرسی و نظارت استان مرکزی گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که الگوی آن حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است و مهم‌ترین خصیصه سیره حضرت، حجاب است و همیشه قضیه چادر خاکی آن حضرت مهم‌ترین مسئله‌ای است که در روضه‌ها خوانده شده و به حیا و عفت ایشان اشاره شده است.

خانم نرجس رضایی خواه مسئول اداره بازرسی و نظارت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک بیان کرد: حجاب در سوره ‏های نور و احزاب به ‏صراحت و وضوح تبیین شده است.

وی ادامه داد: در آیات قرآن حدود حجاب، آثار و کارکردهای آن بیان شده است؛ در حقیقت، حجاب زن مسلمان یکی از ضروریات دین است و لزوم پوشیدگی زن بر اساس شش دلیل قطعی قابل اثبات است که هر یک به تنهایی برای اثبات ضرورت حجاب کافی است: ۱. قرآن کریم ۲. روایات ۳. سیره اهل بیت علیهم‏ السلام ۴. براهین عقلی ۵. فطرت و طبیعت انسانی ۶. تاریخ.

مسئول اداره بازرسی و نظارت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس آیات و روایات، حجاب مورد نظر دین مبین اسلام یک بعدی نبوده، بلکه همه ابعاد و جوانب شخصیتی زن مسلمان را مد نظر قرار می‏دهد.

رضایی خواه تصریح کرد: حجاب بدن همان محوری است که توجه اکثریت قریب به اتفاق اندیشمندان، علما، فقها و روشنفکران را جلب کرده است. برخی افراد به اشتباه حجاب را مساوی با پوشش فیزیکی بدن می‏دانند در حالی‏ که این بخش از حجاب نه تمام حجاب است و نه مهم‏ترین بخش آن، بلکه صرفا محسوس‌‏ترین و ملموس‏‌ترین بُعد آن می‏باشدکه در آیات قرآن کریم (سوره نور و سوره احزاب) به این بُعد از حجاب تأکید ویژه شده و ظرایف پوششی مورد دقت قرار گرفته است.

مسئول اداره بازرسی و نظارت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی خاطر نشان کرد: ما پیرو مکتبی هستیم که الگوی آن حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است و مهم‌ترین خصیصه سیره حضرت، حجاب است و همیشه قضیه چادر خاکی آن حضرت مهم‌ترین مسئله‌ای است که در روضه‌ها خوانده شده و به حیا و عفت ایشان اشاره شده است.

وی در پایان با اشاره به خطبه‌های حضرت زینب سلام‌الله علیها اظهار کرد: موضوع حجاب و عفاف در خطبه های این بانوی صبر و استقامت تبیین شده است. در آن موقعیت هم آن حضرت خطاب به یزید ملعون فرمودند که «ننگ شهادت حسین بن علی علیه‌السلام تا دنیا دنیاست از پیشانی تو پاک نخواهد شد، اما ننگ بدتر از این هم بر پیشانی تو ثبت است که دستور دادی حجاب را از سر اهل حرم بردارند و میان نامحرمان بچرخانند.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha