شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
افروغ

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ما مدیون نویسندگان متفکر و دغدغه‌مندی مثل مونس عبدی‌زاده هستیم که قلم را در این خطه با نام و عنوان این افراد تأثیرگذار و شهرهای شهیدپرور پیوند داده‌اند، بنابراین وظیفه ماست که چنین نویسندگانی را حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر امروز در ویژه برنامه «از تبار قلم» گفت: ما مدیون نویسندگان متفکر و دغدغه‌مندی مثل مونس عبدی‌زاده هستیم که قلم را در این خطه با نام و عنوان این افراد تاثیرگذار و شهرهای شهیدپرور پیوند داده‌اند، بنابراین وظیفه ماست که چنین نویسندگانی را حمایت کنیم.

وی ادامه داد: تجلیل از این بانوی خاطره‌نگار و نویسنده دفاع مقدس را اقدامی ارزنده برشمرد و افزود: امیدواریم چنین برنامه‌هایی تداوم بیابد تا بتوانیم نقش و جایگاه و رسالت این نسل از نویسندگان انقلاب را که در تبیین تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش کلیدی ایفا می‌کنند، در استان به خوبی به نسل امروز بازنمایی کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز در سومین دوره «از تبار قلم» در بوشهر گفت: مونس عبدی‌زاده یکی از نویسندگان فعال استان است که همکاری بسیار نزدیکی با حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر دارد. او یکی از سرمایه‌های استان در حوزه نویسندگی است.

عبدالله شاهینی یادآور شد: اگر امروز هزار نسخه از کتاب «چهل روز انتظار» بدون حمایت هیچ ارگانی به ‌فروش رفته، نتیجه صبوری نویسنده و برکت وجود شهید است که جای تبریک گفتن دارد؛ چون آثار متعددی در حوزه دفاع مقدس منتشر شده اما کمتر توفیق جذب نگاه مخاطب یافته‌اند.

مونس عبدی‌زاده بانوی خاطره‌نگار و نویسنده حوزه دفاع مقدس با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم، گفت: کار نویسندگی را از سال ۹۲ شروع کردم و اولین کتابم «راز مروارید» نام دارد که خاطرات ناخدا دوم بازنشسته سعید کیوانشکوهی طراح عملیات مروارید را روایت می‌کند که از سوی انتشارات «سوره مهر» منتشر شد. دومین کاری که روانه بازار کتاب کردم، «چهل روز انتظار؛ خاطرات شهید مدافع حرم استان بوشهر؛ شهید محمد احمدی‌جوان» بود که از سوی انتشارات «روایت فتح» راهی بازار کتاب شد.

این بانوی خاطره‌نگار و نویسنده حوزه دفاع مقدس افزود: در حال حاضر کتاب‌های «خاطرات خانم فاطمه‌سادات علیزاده‌ ثابتی، همسر شهیدان رضا و مهران عزیزانی» با عنوان «مثل هاجر» و «خاطرات کاظم اخوان؛ عکاس و خبرنگار جنگ» با عنوان «تصویری در بند» را نوشته و برای چاپ به‌ترتیب به دست نشر ۲۷ بعثت و انتشارات شهید سپرده‌ام. یک کار هم در دست نوشتن دارم که مربوط به خاطرات شهید مدافع حرم «میثم نجفی» می‌شود.

وی در خصوص اینکه چگونه به سمت نویسندگی جذب شد، گفت: از دوره نوجوانی تا دوران دانشگاه، خاطرات روزانه‌ام را می‎‌نوشتم؛ اما مطالعه کتاب «از معراج برگشتگان» نوشته حمید داودآبادی جرقه‌ای بود که مرا به سمت نویسندگی سوق داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha