دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام مظاهری

حجت الاسلام مظاهری هم چنین از اجتماع بزرگ خانوادگی ریحانه به مناسبت هفته عفاف و حجاب نیز خبر داد و افزود: به مناسبت ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب و ۲۳ تیر روز خانواده، اجتماع بزرگ خانوادگی ریحانه در میدان امام حسین(ع) ساعت ۱۷ و ۳۰ را خواهیم داشت.

حجت الاسلام محسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان اظهار داشت: مسئولیت پذیری و بی تفاوت نبودن به مسائل، اصل اول زندگی بشری است، چرا که اگر انسان نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نباشد هیچ گاه در مسیر زندگی بشریت انحرافی ایجاد نمی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان دلیل به انحراف کشیده شدن غدیر و خانه نشینی ولی الهی را عدم مسئولیت پذیری و نقش آفرینی مردم بیان کرد و گفت: مهم ترین موضوعی که می تواند نقش آفرینی مردم را حفظ کند مسئله تذکر دادن و یادآوری کردن است که در اصطلاح به آن امر به معروف و نهی از منکر می گویند.

وی با اشاره به این که کوتاهی انسان ها در طول تاریخ نسبت به این فریضه الهی موجب انحراف در جامعه و سوء استفاده طاغوت ها شده است عنوان کرد: در عین حال زمانی که مردم پای تکالیف خود محکم بایستند و مسئولیت خود را به دست گیرند و اجازه به ظهور خطاها و منکرات ندهند آن زمان، زمانی است که زمینه را برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم کرده و حاکمیت الهی در زمین محقق می شود و همه اینها به امر به معروف و نهی از منکر بازمی گردد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به فعال سازی و هویت بخشی ستادهای امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه به عنوان روسای ستاد می باشند و وظیفه این ستادها هم افزایی دستگاه ها در سطح شهرستان است.

وی یکی از موضوعات مورد پیگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد وزارت خانواده و جوانان عنوان کرد و یادآور شد: اگر این وزارتخانه شکل گیرد موضوع عفاف و حجاب را می‌توان به این وزارتخانه واگذار کرد.

حجت الاسلام مظاهری گفت: یکی از عواملی که منجربه رفتارهای ناهنجار در سطح جامعه می شود سست شدت مبانی اعتقادی است و یکی از مهم ترین موضوعاتی که اکنون در سست شدن مبانی اعتقادی تاثیرگذار بوده ترویج فرقه ها و عرفان های کاذب است، لذا در این حوزه از افرادی که به طور تخصصی در زمینه فرق و مذاهب کار کرده اند کمک خواستیم.

وی خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه در زمینه عرفان و عرفان اسلامی کمتر ورود پیدا کرده اند، در حالی که یکی از اصول دشمن در مواجه با انقلاب اسلامی و اسلام ناب رواج خرافات و عرفان های نوظهور است.

حجت الاسلام مظاهری همچنین از اجتماع بزرگ خانوادگی ریحانه به مناسبت هفته عفاف و حجاب نیز خبر داد و افزود: به مناسبت ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب و ۲۳ تیر روز خانواده، اجتماع بزرگ خانوادگی ریحانه در میدان امام حسین(ع) ساعت ۱۷ و ۳۰ را خواهیم داشت.

حجت الاسلام مظاهری با تأکید بر دو موضوع مطالبه رعایت قانون در مجموعه ستاد و مدل ارتباطی ستاد با سایر نهاد تصریح کرد: ستاد یک مجموعه فرا جناحی، فرا حزبی و فراجریانی است و صرفا وظیفه خود را در مطالبه عمل به قانون و حمایت از دستگاه ها برای انجام قانون و مطالبه دستگاه ها نسبت به ترک فعل خود می داند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه به بخشی از فعالیت ها و اقداماتی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان به انجام رسانده است اشاره کرد و گفت: مدل مطالبه گری ستاد کاملا عقلانی است و در هر جا خطایی دیده شد از مسئول آن دعوت شده و موضوع با فرد در میان گذاشته می شود و درخواست اصلاح را از فرد خواهیم داشت.

وی با تأکید بر حق مطالبه گری و پرسش گری برای همه مردم تصریح کرد: در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر آمده است آحاد مردم حق دعوت به خیر و منع از خطا را دارند و حق دارند از مسئولین مطالبه گری و پرسش کنند و هیچ مسئولی اجازه این که مانع امر به معروف و نهی از منکر شود را ندارد، لذا باید همه مردم بدانند که می توانند نسبت به موضوعات مختلف پرسش گری و مطالبه گری کنند.

حجت الاسلام مظاهری تاکید کرد: همه دستگاه های حاکمیتی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند که این مسئله مورد غفلت قرار گرفته بود، لذا با پیگیری انجام شده بیش از ۲۴۰ دستگاه اکنون در سطح استان شورای امر معروف و نهی از منکر تشکیل داده اند و در اتحادیه ها ، هیئت های ورزشی ، اصناف ، هیئت های مذهبی و مساجد نیز باید این شورا شکل گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه متولی موضوع عفاف و حجاب در کشور وزارت کشور است گفت: می توان به جرأت گفت که در این باره ترک فعل بسیار گسترده در دستگاه ها طی ۴۰ سال گذشته وجود داشته است و این چالشی که در کشور ایجاد شده ماحصل ترک فعل ها می باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خاطر نشان کرد: اکثر بانوان جامعه ما عفیفه هستند گرچه شاید حجاب آنها چادر نیست، اگر پوشش نیز داشته باشند اما عفیفه می باشند و به هیچ عنوان هنجارشکنی کشف حجاب را نمی پذیرند.
حجت الاسلام مظاهری مطالبه گری جامعه مذهبی و آگاهی بخشی به افرادی که کشف حجاب می کنند را برای حل این ناهنجاری موثر دانست و افزود: ما با جهل این افراد مواجه هستیم و دشمن در فضای مجازی و رسانه ای توانسته است جهلی را برای این افراد ایجاد کند ، لذا اگر این جهل را به علم، معرفت و آگاهی تبدیل کنیم به طور قطع این رفتار اصلاح خواهد شد.

وی برگزاری کلاس های آموزشی و دوره های تخصصی معارف در ادارت، دستگاه ها، اصناف، مساجد و هیئت ها را یکی از اقدامات ستاد برای مقابله با این ناهنجاری عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه مشاوره افرادی که خطای رفتاری داشتند در این زمینه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی همکاری خوبی داشته و به مجموعه های مشاوره ای ارجاع داده می شوند.

برگزاری اجتماع بزرگ خانوادگی ریحانه؛ اصفهان تمام قد در حمایت از عفاف و حجاب می ایستد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha