یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ض

معاون تهذیب مدرسه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل به اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که مساجد نباید صرفا برای اقامه نماز باز باشند بلکه دائما باید در خدمت مردم بوده تا مردم در آن رفت و آمد کنند، اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند گاهی ما از برخی اقشار توقع زیادی داریم حال آنکه در تهیه معارف و خوراک فکری لازم برای آن ها کوتاهی کرده ایم.

حجت الاسلام عابدیان معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان با اشاره به دغدغه مقام معظم پیرامون موضوع تبلیغ در دیدار با حوزویان اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: بایستی تبلیغ خلاقانه و متکی بر تحقیق و شیوه ها و ابزارهای نوین باشد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از ابزارهای بسیار جذاب توسط هوش مصنوعی ، فضای مجازی، بازی، داستان، نماهنگ و انیمیشن وارد میدان شده است، گفت: مبلغان و حوزه های علمیه بایستی در موضوع تبلیغ از طریق ابزارهای جدید، اهداف تمدنی اسلام و انقلاب را به مخاطب خود خصوصا جوان و نوجوانی که آینده سازان جامعه اسلامی هستند برساند.

معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل تصریح کرد: رهبر معظم در دیدار با حوزویان فرمودند پس از تشکیل جمهوری اسلامی در میان وظائف حوزه ها وظیفه تبلیغ مضاعف شده است می تواند اشاره ای به اهداف انقلاب اسلامی ایران که تشکیل حکومت جهانی اسلام است داشته باشد.

حجت الاسلام عابدیان با بیان اینکه تلاش حوزویان در زمینه تبلیغ باید چندین برابر شود، ادامه داد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر اولویت قرار دادن تبلیغ اشاره به هجمه های دشمن است، بدین معنا که قبل از انقلاب چون رژیم منحوس پهلوی و در رأس آن رضاشاه و محمدرضا شاه دست نشانده دشمن بوده و تابع دشمنان اقدام می کردند، هجمه ای هم علیه ایران و اسلام نبود لذا همانطورکه با تشکیل حکومت اسلامی،هجمه های دشمن مضاعف شده حوزویان نیز تلاششان در حوزه تبلیغ باید بیش از پیش افزایش پیدا کند.

معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در بخشی از سخنان خود در جمع حوزویان ایمان مردم را قوام نظام اسلامی و حفظ نظام و ایمان مردم را اوجب واجبات دانستند بدین معنا که یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه و مبلغین تقویت ایمان که ثمره آن تقویت نظام است می باشد.

حجت الاسلام عابدیان یادآور شد: امروز دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تضعیف ایمان مردم است گرچه کور خوانده؛ مردمی که در وقایعی مانند اجتماع کیلومتری غدیر ایمان راسخ خود را نشان داده و مشتی بردهان دشمن زدند .

معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل تأکید کرد: حوزه و مبلغین حوزوی از تقویت فکری و ایمان جوانان در این برهه از زمان غافل نشوند.

حجت الاسلام عابدیان افزود: امام خامنه ای فرمودند در تبلیغ نباید صرفاً دفاع باشد، بلکه باید هجوم هم باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل به اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که مساجد نباید صرفا برای اقامه نماز باز باشند بلکه دائما باید در خدمت مردم بوده تا مردم در آن رفت و آمد کنند، اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند گاهی ما از برخی اقشار توقع زیادی داریم حال آنکه در تهیه معارف و خوراک فکری لازم برای آن ها کوتاهی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد : معظم له فرمود گاهی ما از صدا و سیما یا ارگان های دیگر گله های بسیاری داریم، توقعاتی داریم؛ خوراک فکری لازم مبتنی بر معارف اسلامی را تهیه و تولید کنیم و به این ارگان ها و سازمان ها بدهیم حال اگر اجرایی نشد جای گله هست.

معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل با بیان اینکه حوزه های علمیه بیشتر به تولید علم و تولید محتوای علمی معرفتی بپردازند، یادآور شد: نوشتن فیلم نامه معرفتی، طرح های اسلامی برای سازمان ها و ارگان ها، کتب اسلامی با محتوای قوی جهت تدریس برای دانش آموزان و دانشجویان، می تواند نمونه ای کوچکی از مصادیق تولید محتوای دینی توسط حوزه ها باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha