سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1097784
۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
یادداشت

حوزه/ حضرت آقا در جلسه اخیر با حوزویان فرمان توجه جدی به مسئله تبلیغ را مطرح فرمودند. پیرو این جهت دهی بسیار مهم و راهبردی برخی با تحلیل های افراطی شروع به انتشار اظهاراتی کرده و افرادی را به عنوان الگوی طلاب معرفی کرده و می کنند که اگر دقت نشود و به افراط بیانجامد هم خلاف بیانات و مشی همیشگی رهبری معظم خواهد شد و هم فرمان اولویت بخشی درست به تبلیغ را خراب خواهد کرد.

خبرگزاری حوزه | همیشه بعد از بیانات روشنگرانه و راهبردی رهبری حکیم انقلاب موجی از شور و احساس تکلیف مقدسی میان خواص و نخبگان انقلابی راه می افتد. همه از سر وظیفه شرعی و انقلابی به تکاپو افتاده تا فرمان امام و مقتدایشان روی زمین نماند.

عموما بخاطر تفاوت در نگاه به شکل طبیعی شاهد برداشت های نسبتا گوناگون و گاها افراط ها و تفریط های در تحلیل بیانات ایشان و در عمل به منویات معظم له هستیم.

حضرت آقا در جلسه اخیر با حوزویان فرمان توجه جدی به مسئله تبلیغ را مطرح فرمودند. پیرو این جهت دهی بسیار مهم و راهبردی برخی با تحلیل های افراطی شروع به انتشار اظهاراتی کرده و افرادی را به عنوان الگوی طلاب معرفی کرده و می کنند که اگر دقت نشود و به افراط بیانجامد هم خلاف بیانات و مشی همیشگی رهبری معظم خواهد شد و هم فرمان اولویت بخشی درست به تبلیغ را خراب خواهد کرد؛ و آن کم ارزش جلوه دادن دیگر وظیفه ذاتی حوزه علمیه است؛ علم، تحقیق، پژوهش و تولید نرم افزار تمدن نوین اسلامی است.


برای فهم درست مرزهای بیانات رهبری حکیم انقلاب باید شخصیت جامع، بیانات مختلف و جنس نگاه کلان ایشان را مورد توجه قرار داد والا تقریرمان از ایشان مصاب نخواهد بود.

حوزه علمیه و طلاب انقلابی دوگونه می توانند با این فرمان مواجه شوند:

۱. مبلغی برای اسلام مانند خود امام خامنه ای تربیت کنند
که هم بنیان های عمیق فکر و علم اسلامی را تحصیل کرده است و هم زبان بران و اراده خستگی ناپذیر در امر تبلیغ و اقامه دین را دارد.
به گونه ای برنامه ریزی شود که طلبه هم درس و بحث و مسیر اسلام شناسی خود را طی کند و هم زندگی علمی و طلبگی او پیوست جدی تبلیغی را داشته باشد و از همان اول طلبگی در کنار تقویت پشتوانه های تبلیغی متناسب با سطح خود فضای جدی اثرگذاری اجتماعی را دنبال کند.

۲. از فردا موسسات قارچ گونه تبلیغی شکل بگیرد بسیاری از طلاب از مسیر تعمیق علمی و فکری باز داشته شوند و در مراکز تخصصی تبلیغی و در صف اعزام قرار گیرند و نهال فروشی گسترده اتفاق بیفتد..
و حوزه از درون تهی شده و خدایی ناکرده در مسیر مرگ خود خواسته قرار گیرد.
برخی از ما طلبه ها به خاطر احساس تکلیفی بنام «بی مایه فطیر است » امام حوزه ها پای کار سخت علمی ایستاده ایم
اگر خدای ناکرده فرمان آقا به گونه ای تقریر شود که احساس کنیم این تکلیف برداشته شده است می افتد آن اتفاقی که نباید ...!

و خود ایشان این خطر را احساس کرده و فرمودند:

پشتوانه تبلیغی لازم است!

اینکه من گفتم تبلیغ اولویت اول است فردا نگویید پس کفایه و درس خارج نباشند!

نه اینها لازم است و پشتیبان تبلیغ است.

دیدار با طلاب

لبیک یا خامنه ای

علی امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha