شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 1098025
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
س

حوزه / مراسم چاوش خوانی محرم در هیئت حضرت ابوالفضل(ع) مسجد محمدی خیابان رسالت کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم چاوش خوانی محرم شب گذشته به همت کانون بسیج  مداحان و همکاری اداره تبلیغات اسلامی کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان ، فرماندار، مداحان اهل بیت (ع) و شاعران آیینی در هیئت ابوالفضل مسجد محمدی خیابان رسالت کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: از غروب روز عاشورا تا زمانی که زینب کبری (س) به شام رسید شیاطین خوشحال بودند و گفتند کار اسلام دیگر تمام است غافل از اینکه با ضربه فنی امام حسین (ع) روبرو شدند.

امام جمعه کاشان با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است یاد آورشد: یزیدیان ملعون با دستان خودشان کاری کردند که عاشورا اسلام را تا ابد تضمین و زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه همگان باید عاشورا را خوب به نسل های بعدی منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: اگر توانستیم به خوبی محرم و صفر را برای فرزندانمان تبیین کنیم اسلام زنده نگه داشته خواهدشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه مداحان باید به ذاکری اهل بیت (ع) افتخار کنند، تصریح کرد: روحانیون، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، مداحان اهل بیت (ع) و شاعران آیینی وظیفه بسیار مهمی در انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان دارند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه مبادا جلسات عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)بدون توجه به صاحب اصلی عزا امام زمان(عج) بگذرد ؟ گفت: جلسات عزاداری در ایام محرم و صفر باید برای تسلی دل امام زمان (عج) و تقویت دین باشد.

امام جمعه کاشان برلزوم اخلاص در عمل مداحان اهل بیت(ع) در ایام محرم و صفر، یادآور شد: عزاداری با اخلاص و بدون ریا برای حضرت سیدالشهدا(ع)همیشه ماندگار است .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی برلزوم جذب بیشتر جوانان در عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) تاکید کرد و با بیان اینکه منبر معارف اهل بیت (ع) نباید خلوت باشد، ابراز داشت: از مداحان اهل بیت (ع)می خواهم به خاطر حفظ دین اسلام از وجاهت خودشان برای تشویق جوانان در پای منبرهای عزاداری امام حسین (ع) استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه در کنار مدح اهل بیت (ع) برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تلاش شود، تأکید کرد: سخنرانان و مداحان در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) علاوه بر تبیین معارف ناب عاشورا، حیای حضرت زینب (س) را برای به جوش آمدن غیرت جوانان و مردم بگویند تا حاضر نشوند ناموسشان کم حجاب و بدحجاب در مقابل نامحرم قرار بگیرد.

امام جمعه کاشان امام حسین (ع) را سیاسی ترین فرد در زمان یزید دانست و تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) گوشه گیر بود یزید کاری به او نداشت؛ امام(ع) فرمود کسی مانند من با یزید بیعت نمی کند، لذا امروز هم بر اساس آیات قرآن، همان خط است و امام زمان (عج) دشمن دارد .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی دلیل دشمنی ۴۵ ساله آمریکا با ایران را به خاطر بلندکردن پرچم علوی دانست و با بیان اینکه استکبار با اسلام حزب الله لبنان و اسلام جمهوری اسلامی ایران مخالف است، تصریح کرد: یک لحظه هم نباید تردید کنیم که دشمن ترین دشمنان امام زمان (عج) صهیونیست غاصب و آمریکای جنایتکار می باشند.

امام جمعه کاشان خطاب به مداحان و سخنرانان مذهبی اظهار کرد: اگر در جلسه عزاداری حسینی نام شهدا و امام راحل برده می شود صددرصد مطابق منویات امام حسین(ع) و امام زمان (عج) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha