شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
باطنی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه یک نهاد پشتیبان است، گفت: مبلغین باید در راستای رفع نگرانی ولی امر مسلمین در عرصه های مختلف خاصه امر تبلیغ دین تلاش مضاعف کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی پیش از ظهر امروز در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم ۱۴۴۵ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در جمع مبلغان از وضعیت تبلیغ ابراز نگرانی کردند و این نگرانی را باید حوزه های علمیه و دستگاه گسترده تبلیغ حوزوی و مبلغین و مبلغات حوزه علمیه برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبری در فرمایشات خود اشاره ای به بایسته های تبلیغ و تربیت مبلغ داشتند، گفت: رهبر معظم انقلاب ایجاد کانون عظیم، فراگیر، مناسب با برنامه و تدوین متون دقیق و تربیت مبلغ و آشنا به اقتضائات زمان را خطاب به حوزه های علمیه مطرح فرمودند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین خطاب به مبلغین توصیه کردند مبلّغ باید مخاطب شناس، توجه بهمبانی فکری دشمن، روحیه جهادی در تبلیغ و وسط میدان بودن را فرمودند.

وی ابراز کرد: با در کنار هم قراردادن فرمایشات رهبری در جمع مبلغین و در سالگرد ارتحال امام(ره) متوجه خواهیم شد که رسالت اصلی مبلغین تقویت ایمان و امید در جامعه است و این رسالت باید در ماه محرم و برنامه های مختلف دینی مدنظر باشد.

باطنی توضیح داد: مرکز خدمات حوزه علمیه که در سال ۱۳۷۰ با تدابیر حکیمانه راه اندازی شد و با نظارت رهبری در طول سال های گذشته اداره و مدیر آن با حکم دفتر ایشان منصوب می شود، چهار وظیفه اصلی دارد که پشتیبانی و حمایت از حوزویان در عرصه های مختلف به ویژه مبلغین، اساتید و طلاب محور ماموریت ها است.

وی افزود: مأموریت اول مرکز خدمات مسکن است، که با رصد صورت گرفته نیمی از جامعه هدف ما فاقد مسکن ملکی هستند و تلاش ما این است از ظرفیت های موجود در این عرصه استفاده کنیم، ماموریت دوم بیمه وسلامت طلاب و خانواده ها است که اقدامات موثری در سال های گذشته دراین زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه اصفهان ادامه داد: مأموریت سوم هدف مندی معیشت است که برنامه ریزی هایی در قالب هدفمندی معیشت به میزان تخصص و فعالیت در نظر گرفته شده است، که سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی هدفمندی معیشت داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت چهارم مرکز خدمات حوزه های علمیه، خانواده است که متأسفانه طی این سال ها مغفول مانده بود و ما درصددهستیم بار زمین مانده برنامه های آموزش های کاربردی و فرهنگی به نحو احسن اجرا شود .

باطنی تأکید کرد: مرکز خدمات حوزه های علمیه یک نهاد پشتیبان است که هموار کردن مسیر طلاب و خانواده آنها از وظایف ذاتی است که اشتغال از آن جمله هست.

وی در پایان عنوان کرد: مبلغین باید در راستای رفع نگرانی ولی امر مسلمین در عرصه های مختلف خاصه امر تبلیغ دین تلاش مضاعف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha