یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشن تکلیف دختران مسلمان مقیم لندن

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کشمیری در جشن تکلیف دختران مسلمان مقیم لندن گفت: دختران و زنان مسلمان باید با حفظ هویت دینی خود مایه زینت اهل بیت (ع) باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا با شرکت در مراسم جشن تکلیف دختران مسلمان مقیم لندن ضمن ابلاغ درود و تحیات مرجعیت دینی و اعطای هدیه و تقدیرنامه گفت: دختران و زنان مسلمان باید با حفظ هویت دینی خود و التزام به تکالیف دینی مایه زینت اهل بیت (ع) بوده و باعث بدنامی آنها نشوند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی اظهار داشت: با ورود دختر به سن تکلیف شرعی، خداوند سبحان او را گرامی داشته و فرائض دینی از قبیل نماز، روزه، حج و سایر فرایض شرعی که بر پدر و مادر او واجب است شامل او نیز می‌شود.

وی به اهمیت حجاب در نزد اسلام برای زنان اشاره کرد و افزود: عفت و نجابت برخاسته از حجاب، زنان را می‌آراید و از نگاه‌های خیانت آمیز و شرارت ارواح مریض محافظت می‌کند و آنها را از هر آسیبی حفظ می‌کند. بر خلاف آن چیزی که مدافعان آزادی و تمدن ادعا می‌کنند، اسلام با تحمیل حجاب، زنان را در خفقان قرار نداده است، بلکه وجوب حجاب برای آنها به دلیل اهمیت و ارزش آنهاست چرا که از نظر اسلام جواهر گرانبهایی هستند. اسلام بر خلاف ادیان دیگر زن را دارای مقام و منزلتی ویژه می‌داند و حقوقی که به او داده برتر از مرد است، چرا که نسلها از آنها به وجود می‌آید و مردان را آنها می‌سازند.

حجت الاسلام والمسلمین کشمیری تصریح کرد: دختران ما باید با حفظ هویت دینی و التزام به واجبات شرعی مصداق عمل به بیان امام صادق (ع) باشند که فرمود: کُونُوا لَنا زَینا، و لا تَکُونُوا عَلَینا شَینا [مایه زینت ما باشید، و مایه بدنامی ما نباشید.]

نماینده آیت‌الله سیستانی: دختران ما باید مایه زینت اهل‌بیت باشند

نماینده آیت‌الله سیستانی: دختران ما باید مایه زینت اهل‌بیت باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha