دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد عاشوری

حوزه/ مدیرکل تأمین اجتماعی قم با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ بیمه‌ای در کشور به خوبی ارتقا یافته است، گفت: در ابتدای انقلاب ۴۰ هزار نفر از مردم قم تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند و این عدد امروز به بیش از ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد عاشوری در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: کار در رسانه یک فعالیت ارزشمند است؛ چراکه جامعه را با حقوق خود آشنا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای اطلاع‌رسانی خدمات انجام شده در تأمین اجتماعی نیازمند همکاری اهالی رسانه هستیم، مطرح کرد: همچنین اهالی رسانه در ارتقای خدمات و کاهش نواقص اثرگذار هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه بسیاری از خدمات تامین اجتماعی در سطح جهانی بی‌نظیر است، عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی حدود ۴۵ میلیون نفر از جمعیت ایران را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی دارای ۷۹ بیمارستان و ۳۲۳ مرکز سرپایی است، خاطرنشان کرد: این سازمان، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اقتصادی را در اختیار دارد.

عاشوری با بیان اینکه خدمات در دو حوزه بیمه‌ای و درمانی دنبال می‌شود، تصریح کرد: پرداخت حقوق بازنشستگی مهم‌ترین خدمت بیمه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بیمه‌ای در استان قم با ۴ شعبه اصلی در استان و یک شعبه در شهرستان‌ها، خدمات را دنبال می‌کنیم، یادآور شد: در حوزه درمان، یک بیمارستان امام رضا(ع) و سه مرکز کلینیک داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه بیش از ۶۱ هزار نفر در قم، مستمری بگیر هستند، ابراز کرد: حدود ۵۷ درصد از جمعیت استان قم با بیمه تامین اجتماعی در ارتباط می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر به صورت اختیاری و آزاد با بیمه تأمین اجتماعی در ارتباط هستند، بیان کرد: همچنین ۱۱ هزار راننده درون شهری و برون شهری نیز از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند می باشند.

عاشوری ادامه داد: ۱۴ هزار کارگر ساختمانی با تنها پرداخت ۷ درصد حق بیمه، جزو بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه ماهانه ۴۳۶ میلیارد تومان حقوق بازنشستگی و ۱۷۵ میلیارد تومان برای خدمات درمانی پرداخت می‌کنیم، اظهار داشت: همچنین ماهانه ۱۱۱ میلیارد تومان برای بیمه بیکاری، ۲۷ میلیارد تومان برای استراحت پزشکی، ۱۶ میلیارد تومان مرخصی زایمان و ... پرداختی داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه گسترش پوشش بیمه‌ای یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: بسیاری از اقشار در گذشته جزو بیمه شدگان تأمین اجتماعی نبودند ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی این اقشار گسترده‌تر شده‌اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ بیمه‌ای در کشور به خوبی ارتقا یافته است، مطرح کرد: در ابتدای انقلاب ۴۰ هزار نفر از مردم قم تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند و این عدد امروز به بیش از ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

عاشوری با اشاره به اینکه در حوزه بازنشستگی در دولت سیزدهم خدمات خوبی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۶۰ سال است که حقوق بازنشستگان را بدون تأخیر پرداخت می‌کند.

وی به پرداخت وام برای مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: فرآیند ثبت نام و تخصیص وام برای این افراد طی یک فرآیند راحت انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه امسال ۸۰ درصد سقف تعهدات بیمه را افزایش دادیم، تصریح کرد: روزانه در سطح کشور حدود ۲۰ هزار مشاوره تخصصی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماهانه ۱۲ میلیون مراجعه به سامانه ۱۴۲۰ داریم، یادآور شد: این موضوع در راستا رضایتمندی جامعه مخاطب تامین اجتماعی اثرگذاری بسیاری دارد.

عاشوری با بیان اینکه در برخی از کارگاه‌ها حق بیمه را به صورت اقساطی دریافت خواهیم کرد، ابراز کرد: همچنین امسال از تعطیلی کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها به دلیل بدهی‌های بیمه‌ای جلوگیری کردیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی در سال گذشته دنبال شد، بیان کرد: همچنین ۱۰ میز خدمت جهادی نیز در سال گذشته برپا شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha