دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسملین سیدضیاءالدین آقاجانپور

حوزه/ رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در یادداشتی به مناسبت ۲۶ تیرماه سال روز تأسیس شورای نگهبان نوشت: یکی از مهم ترین ارکانی که با صلابت به تصویب و تضمین اجرای قانون اساسی و التزام عملی قوانین اسلامی اهتمام ورزیده، شورای نگهبان است.

خبرگزاری حوزه - تهران/ حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یادداشتی به مناسبت ۲۶ تیرماه سال روز تأسیس شورای نگهبان نوشت:

بسمه تعالی

شوراها به عنوان نماد مشارکت و تبلور اراده مردم و همچنین سازوکاری برای تسری و تعمیم عقلانیت و خرد جمعی بوده و از مهم ترین ارکان اداره کشور است شوراها در جمهوری اسلامی در همه ابعاد، تجلی روح جمهوریت مبتنی بر اسلامیت در نظام سیاسی است، موضوعی که قانون گذاران تلاش کرده اند که در شئون مختلف برای اراده و همراهی مردم در سرنوشت خود آن را قرار دهند.

این مفهوم در سطح شورای های محلی، شورای شهرها، شوراهای عالی و در بالاترین و گسترده ترین سطح یعنی مجلس شورای اسلامی متجلی و نمایان است.

نظام اسلامی در کنار توجه به شوراهایی با مشارکت عمومی ، شوراهایی از خردمندان، عقلا و علما و ترکیب آن با یکدیگر را پیش بینی نموده و ترکیبی از مردم سالاری دینی به همراه توجه به نخبگان، متخصصان و فقها را به کار بسته است تا از همه ظرفیت ها برای تامین مصالح و منافع امت و جامعه مبتنی بر قواعد و اصول اسلامی استفاده کنند.مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی و شورای نگهبان را می توان از این دست شوراها قلمداد نمود.

در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از مهم ترین ارکانی که با تمام فشار ها با صلابت به تصویب و تضمین اجرای قانون اساسی و التزام عملی قوانین اسلامی اهتمام ورزیده، شورای نگهبان است نهادی که با ابتکار و ایستادگی امام راحل و حمایت و پشتیبانی بی دریغ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ایجاد و پی گیری شد و با گذشت سالها، حکمت تدابیر عالمانه آن بزرگواران آشکارتر می شود.

در این سالهای پر فراز و نشیب ،شورای نگهبان قانون اساسی مشتمل بر فقها و حقوقدانان، همواره بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی، شجاعانه، عالمانه و فداکارانه برای محافظت از قانون اساسی تلاش کرده و ثمره سالها مبارزه ملت ایران برای شکل گیری زندگی دنیوی و اخروی مبتنی بر احکام الهی و رهایی از طاغوت را تضمین نموده اند .

این نهاد ارزشی و انقلابی نقطه قوت نظام اسلامی و خار چشم دشمنان انقلاب بوده و حملات ناجوانمردانه و کینه توزانه به آن به واسطه محافظت از اسلامیت انقلاب و عدم سازش و تسلیم و مقاومت در برابر جریان های سیاسی مختلف بوده است.

۲۶ تیرماه سالروز تشکیل این نهاد پر خیر و برکت نجات بخش و متمایز کننده جمهوری اسلامی با سایر نظام ها را گرامی می داریم و برای همه اعضای محترم آن شورا آرزوی موفقیت می‌نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha