دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علماء، در دیدار مبلغین در آستانه ماه محرّم الحرام،

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: ما در مرجعیت علمی معنوی حرف اول را در دنیا می زنیم، زیرا قرآن را داریم که بعد از هزار و ۴۰۰ سال همچنان تازه است و باید همواره برای رسیدن به ژرفای آن کوشید و تلاش کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در دیدار مبلغین در آستانه ماه محرّم الحرام، گفت: رسالت عظیم تبلیغ در راستای «جهاد تبیین» مورد اهمیت ویژه است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ان‌شاءالله که همه ما جزو نوکرانِ عاشقان حضرت سید الشهدا(ع) باشیم، زیرا امیری بالاتر از امام حسین(ع) نداریم.

وی در خصوص اهمیت معرفی درست اسلام افزود: امام حسین(ع) خود و خانواده اش را فدای اسلام کرد؛ امام راحل به خاطر احیای اسلام انقلاب کرد، لذا معلوم می شود اسلام خیلی بزرگ و عزیز است.

وی با بیان اینکه وقتی مراجع بزرگ دینی و علمی جان خود را فدای اسلام کردند برای ما ماهیت آسمانی اسلام صد چندان مهم می شود، گفت: تمام پیامبران الهی برای تبیین حقیقت توحید دین مبعوث شند، زیرا یک حقیقت به استناد آیات قرآن بیشتر نداریم و آن توحید است.

استاد حوزه اظهار کرد: تبیین آن قدر مهم و اساسی است که اگر تبیین حضرت زینب کبری(س) نبود کربلا در سال ۶۱ هجری مسکوت می ماند و ما خبری از این حادثه بزرگ نداشتیم.

وی با مهم دانستن تبلیغ درست و عالمانه تصریح کرد: چرا غدیر مظلوم مانده؟ چون همه ما این رخداد بزرگ آسمانی را مثل ایام عاشورا بیان نکردیم و برای معرفی آن برنامه ریزی نداشته ایم.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: ما در مرجعیت علمی معنوی حرف اول را در دنیا می زنیم، زیرا قرآن را داریم که بعد از هزار و ۴۰۰ سال همچنان تازه است و باید همواره برای رسیدن به ژرفای آن کوشید و تلاش کرد .

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مبلغان مذهبی باید از این ثروت استفاده کنند و این موقعیت عظیم علمی را در جهان آشکار کنند، زیرا حرکت عظیم امام راحل در لوای اسلام بود که ابر قدرت ها را منکوب کرد. باید بدانیم این قدرت و عظمت اسلام است، لذا باید با زبان های مختلف این عظمت و عطیه الهی را تبیین کنیم.

آیت الله علما با برشمردن این نکته که عظمت اسلام است که سیاست، فرهنگ و اجتماع را متحول می کند، گفت: بر همه ما واجب است این عظمت را با تبلیغ درست و تبیین عالمانه معرفی نماییم.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ارتباط با جوانان، تأکید کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره به مسئولان توصیه می فرمایند به دانشگاه و میان جوانان بروید با آن ها نشست و برخاست داشته باشید.

امام جمعه کرمانشاه ضمن یاد آوری این جمله مهم که باید نسل جوان توجیه شوند، اظهار کرد: جوانان ذات خوبی دارند، باید با آن ها رفیق شویم و جاذبه اسلام را معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: امام راحل فرمودند «غرب از اسلام سیلی خورده است »، برای همین توطئه، دشمنی و تحریم می کند، لذا باید بدانیم دشمنی استکبار با اصول و بیداری ماست.

در ابتدای این دیدار برخی از مبلغین به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha