یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / گروه جهادی طلاب استان آذربایجان شرقی در روستای گال شهرستان ورزقان

حوزه/ طلاب جهادی آذربایجان‌شرقی تابستان امسال با حضور در مناطق محروم ورزقان به فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، با آغاز فصل تابستان، اردوهای جهادی نیز در کشور رونق خاصی به خود می‌گیرند و در این بین اردوهای جهادی طلاب آذربایجان‌شرقی در مناطق محروم آغاز شده است.

امسال گروه‌های جهادی طلاب استان آذربایجان شرقی، در منطقه ورزقان و در روستاهای گال، سقای و نگارستان مشغول به خدمت شده‌اند و در این روستاها دوره‌های آموزشی و فرهنگی نیز برگزار کرده‌اند.

فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی طلاب جهادی در شهرستان ورزقان

گروه‌ جهادی طلاب آذربایجان‌شرقی در سه دوره شش روزه در این مناطق به خدمات عمرانی و فرهنگی پرداخته‌اند.

در دوره اول، طلاب مدارس علمیه امیرالمومنین(ع)، صادقیه، سالار شهیدان(ع)، در دوره دوم مدرسه علمیه ولیعصر(عج) و در دوره سوم، مدرسه علمیه مرند به کارهای جهادی مشغول بوده‌اند.

طی این دوره‌ها در این روستاها با همکاری گروه‌های جهادی طلاب، فعالیت‌های مختلفی انجام شده است، از جمله احداث سرویس بهداشتی در مسجد روستای گال و سقای، انجام تعمیرات و رنگ آمیزی مساجد و مدارس در روستای نگارستان.

اما گروه جهادی طلاب به کارهای عمرانی اکتفا نکرده‌اند و در راستای فعالیت‌های جهادی، فعالیت‌های فرهنگی را هم به‌صورت جهادی انجام داده‌اند، طلاب خواهر و براد در این روستاها به انجام فعالیت‌های فرهنگی از جمله آموزش احکام و قرآن و برگزاری کلاس‌های تقویتی برای کودکان و نوجوانان پرداخته‌اند و حوزه‌های علمیه برادران هم در این دوره‌های جهادی علاوه بر فعالیت عمرانی با ارائه بحث‌های فرهنگی و تبلیغی در این روستاها مشغول به فعالیت بوده‌اند.

فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی طلاب جهادی در شهرستان ورزقان

گفتنی است با پایان دوران همه گیری کرونا رونق به گروه‌های جهادی بازگشته و در این زمینه طلاب آذربایجان‌شرقی هم از این امر جا نمانده و پا در مسیر اردوهای جهادی نهاده‌اند، طلاب آذربایجان‌شرقی در اردوهای جهادی علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی به اقدامات عمرانی در مناطق محروم ورزقان پرداخته‌اند و در این میان مردم این منطقه نیز همراه با طلبه‌های جهادی پای کار فعالیت‌های عمرانی هستند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهین IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    0 0
    خدا قوت به این طلبه های جهادی. اما نمی دونم چرا حس میکنم عده ای تلاش دارند روحانیت را به جای آنکه سوق دهند به این مسئله که امت را به امامت متصل کنند، سوق می دهند به این سمت که بروند برای مردم دستشویی و ... درست کنند‌. کمیته امداد، بسیج، سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام، گروه های جهادی دانشجویان و ..... این کار رو می‌کنند. رهبری دستور می دهد من از تبلیغ اظهار نگرانی میکنم طلبه ها می روند دستشویی و حمام درست می‌کنند. یک جای کار می لنگد نمی دونم
    • تبلیغ عملی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      0 0
      این یک تبلیغ عملی هست، یعنی به دیگران می آموزد که می توان از اوقات تفریحی چنین استفاده کرد، هم دیگرانی که مشکلشان برطرف می شود خوشحال می شوند هم خود فعالیت کننده. خوشحالی معنوی و مستمر. دیگران هم جرات می کنند تا در این میدان وارد شوند، به نظرم حوزه در بعد فعالیتهای جهادی می بایست کم کم وارد دعوت و سازماندهی افراد علاقه مند به کارهای جهادی شود.
  • بهزاد IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    این روستاها مسجد دارند و برخی ها چندین مسجد داره که تقریبا تعطیل هستند و دربشان فقط برای مجالس ترحیم و محرم باز می شود . به نظرم مهم تر از ساخت خانه و منزل مسکونی آباد کردن مسجد است
    • نامتنافی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      0 0
      متنافی نیستند، روحانی امام جماعت ضمن امامت نمازی می تواند امامت جهادی هم داشته باشد، نیروهای مردمی رو به کمک همدیگر بیاورد و خودش هم در کنار آنها فعالیت داشته باشد.
    • شهین IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      0 0
      منکر فعالیت جهادی حوزه نیستم و به شدت معتقدم حوزه باید در بین مردم باشد وگرنه منزوی می شه. اما نباید از اصلی ترین وظیفه اش که اتصال امت به امامت با تبیین و ... است غافل شود و صرفا مثل دیگر گروه های جهای به ساخت حمام اشپزخانه و ... مشغول شود.