یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بیمه تامین اجتماعی

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: برای ۵۵۰۶ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فارس، سرانه حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، مرتضی موصلی، صبح امروز در نشست مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات این نهاد در جهت توانمندی افراد جامعه هدف، پرداخت حق بیمه آنان است؛ اظهار کرد: بانوان بیمه شده با حداقل سن ۵۵ سال و آقایان با حداقل سن ۶۰ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشسته شده و از تمامی مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
موصلی با اعلام اینکه تعداد ۵۵۰۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد، بیمه ی تأمین اجتماعی هستند؛ اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۱۹۲۱ نفر از زنان سرپرست خانوار بین ۴۵ تا ۴۹ سال جذب جدید داشتیم که از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند، تعداد این افراد در آمار کلی بیمه شدگان ذکر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۸۵۳ نفر از مددجویان دارای بیمه روستایی و عشایر و ۷۸ هزار و ۶۵۰ نفر نیز بیمه شده ی فعال شهری در سطح استان هستند که از بیمه ی سلامت سایراقشار نظام ارجاع یک، استفاده می کنند و مابقی مددجویان (ساکنین روستاها و شهرهایی با جمعیت زیر۲۵هزار نفر) دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی روستائیان هستند.

مدیرکل کمیته امداد فارس در پایان یادآور شد: در سال گذشته ۱۲۰۰ نفر و در ۳ ماهه سال جاری نیز ۱۴۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد بازنشسته و از چرخه ی حمایتی امداد خارج شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha