شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زاهددوست

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: هیئت های مذهبی مسیر بصیرت افزایی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را با محوریت جهاد تبیین فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست صبح امروز در اجتماع هیئت های مذهبی شهرستان دشتی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: هیأت‌های مذهبی یکی از مهم‌ترین ارکان فرهنگی و اجتماعی بوده به گونه‌ای که اگر شکوه و فعالیت های موثر هیأت ‌های مذهبی و عزای سید الشهدا(ع) نبود هیچ گاه انقلاب اسلامی به ثمر نمی‌ نشست.

امام جمعه خورموج افزود: هیئت های مذهبی سرمایه ملی و تاریخی ایران اسلامی هستند لذا نباید کاربرد هیأت ها صرفا در عزاداری خلاصه شود بلکه انتظار به حق این است که هیئات از نقش مهم اجتماعی خود نیز غفلت نکنند و در عرصه هایی اجتماعی همچون حوادث طبیعی، رفع مشکلات عمومی نیز در کنار نظام اسلامی و مردم باشند.

وی بیان داشت: هیئت های مذهبی باید مسیر بصیرت افزایی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را با محوریت جهاد تبیین فراهم کنند تا محتوای حادثه عاشورا و اهداف آن همچنین دستاوردهای گرانقدر انقلاب اسلامی توسط روحانیون تحلیل و تبیین شود و صرفا به مداحی و عزاداری اکتفا نشود.

حجت الاسلام زاهدوست گفت: هیئت های عزاداری در ایام محرم طوری برنامه ریزی کنند که مزاحمتی برای مردم و همسایگان ایجاد نشود؛ نماز اول وقت در اولویت هیئت های عزاداری باشد و به گونه ای برنامه ریزی کنند که زمان عزاداری ها با وقت اذان تداخل نداشته باشد.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: انتظار این است که هیئات مذهبی در عرصه های اجتماعی و رفع مشکلات عمومی نیز در کنار نظام اسلامی و مردم باشند.

وی با تأکید بر برگزاری یک اجتماع بزرگ در ماه محرم گفت: یک اجتماع باشکوه و برگزاری یک برنامه منسجم در دهه محرم از هیئت های عزاداری مورد انتظار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha