شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدحسین مؤمنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جوان ها با حضور در خیمه امام حسین(ع) می توانند از سردرگمی در زندگی نجات پیدا کنند، گفت: باید برای روشن شدن مسیر زندگی خود از نور امام حسین(ع) بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی همزمان با دومین شب ماه محرم در جمع عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در روایات اهل بیت(ع) آمده است که نسبت به امام حسین(ع) باید معرفت پیدا کنیم، اظهار کرد: این معرفت ناظر به معرفت ظاهری نیست و باید نسبت به اسراری که در وجود سیدالشهدا(ع) وجود دارد آگاهی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط با سیدالشهدا(ع) برکات مادی و معنوی را برای انسان به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: نباید از گریه برای امام حسین(ع) و زیارت آن حضرت غفلت کرد و درمان گرفتاری ها در این دو امر نهفته است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کسی که برای امام حسین(ع) گریه کند گرفتار مردگی قلب نمی شود، بیان کرد: نفرت نسبت به قاتلان حضرت، طلب معیت با یاران امام و محزون بودن در سوگ شهادت امام حسین(ع) از جمله اقداماتی است که منجر به سعادت می شود.

وی با بیان اینکه اوج محزون بودن در سوگ شهادت امام حسین(ع) در دهه نخست محرم است، گفت: این حزن باید با شیوه های مختلف نشان داده شود و قطعا این مهم در زندگی اثر وضعی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه عنوان اباعبدالله از سوی پیامبر گرامی اسلام به امام حسین(ع) نسبت داده شده است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) بندگی را به گونه ای به اثبات رساند که بالاتر از آن نبوده است.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند که حسین(ع) در آسمان ها بسیار بزرگتر از آن چیزی است که در زمین است، ادامه داد: در گوشه عرش الهی نوشته شده که حسین مصباح هدی و سفینه نجات است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جوان ها با حضور در خیمه امام حسین(ع) می توانند از سردرگمی در زندگی نجات پیدا کنند، اضافه کرد: باید برای روشن شدن مسیر زندگی خود از نور امام حسین(ع) بهره بگیرند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha