شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام جاسم عبادی، امام جمعه شهر چمران

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: مدیران صنایع پتروشیمی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باید به تکالیف خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام جاسم عبادی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) دارای ابعاد مختلف و درس‌های عظیمی است که جامعه اسلامی اگر می‌خواهد راه سعادت را طی کند باید به آن درس‌ها عمل کند.

وی افزود: یک جلوه عاشورا غم و اندوه و غربت است و جلوه دیگر آن عزت، سربلندی، مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار و ایثار و شهادت است. حضرت زینب (س) می‌فرماید: «و ما رایت الا جمیلا» این زیبایی که حضرت زینب می‌فرماید، زیبایی توحید، زیبایی معرفت، زیبایی عشق‌بازی، ایثار در راه معشوق و زیبایی وصول الی الله است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: یکی از علل قیام امام حسین (ع) علیه حکومت طاغوت، ظلم و جنایت و انحراف جامعه اسلامی از تعالیم پیغمبر اکرم بود. وقتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انحراف و بی‌تفاوتی در جامعه اسلامی را مشاهده کرد و دید مردم نسبت به فریضه مهم امر به معروف نهی از منکر بی‌تفاوت هستند راهی جز قیام برای خود ندید.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بود. امروز همه وظیفه داریم برای حفظ کرامت جامعه اسلامی و جلوگیری از انحراف جامعه اسلامی از تعالیم پیغمبر اکرم(ص) که همان حیات طیبه است، امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی ببینیم جامعه اسلامی دارد دچار انحراف و بی‌تفاوتی می‌شود باید بدانیم که مسئول هستیم و این بزرگ‌ترین درس محرم و عاشورا است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به اهانت مجدد به قرآن کریم توسط فردی هتاک با عنوان آزادی بیان توسط کشور سوئد، گفت: این مسئله نشان از دروغین بودن ادعای آزادی بیان در کشورهای اروپایی است. اهانت جنون‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم با شعار آزادی بیان نشان می‌دهد هدف حملات استکبار، اصلِ اسلام و قرآن است.

حجت الاسلام عبادی تأکید کرد: با وجود توطئه استکبار، قرآن روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است. همه‌ آزادی‌خواهان جهان باید در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کنند.

وی متذکر شد: این اقدامات نشانه ضعف و ناتوانی در برابر دین مبین اسلام است و بدون تردید اهانت‌کنندگان به هدف خود نمی‌رسند. دنیای غرب از گرایش روزافزون مردم دنیا به دین مبین اسلام می‌هراسد و به همین سبب قصد دارد با اقدام‌های بی‌شرمانه و غیر اخلاقی، مثل هتک حرمت به قرآن کریم به ظن باطل خود از گرایش مردم دنیا به دین اسلام بکاهد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: هدف غرب از این نمایش سخیف و غیر اخلاقی، اسلام‌هراسی است. دین اسلام آرامش و معنویت گمشده بشر در غرب را به او بازگردانده و استکبار جهانی با ترس از گرایش روزافزون مردم به دین اسلام، اقدام به توهین به این کتاب انسان‌ساز کرده و به همین سبب مسلمانان و آزادگان جهان باید در قاطعانه برابر این اقدام سخیف و غیر انسانی، بایستند و آن را محکوم کنند.

حجت الاسلام عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها بر لزوم اجرای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی منطقه تأکید کرد و گفت: مدیران صنایع پتروشیمی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باید به تکالیف خود عمل کنند. متأسفانه چند ماه از سال گذشته و همچنان از تشکیل شورای راهبردی با حضور مدیران صنایع پتروشیمی خبری نیست.

وی افزود: سال گذشته هم بعضی از شرکت‌های پتروشیمی قدرالسهم خود را پرداخت نکردند و پروژه‌های عمرانی همچنان بلاتکلیف مانده و به بهره‌برداری نرسیده و این امر موجب نارضایتی مردم شریف شده است. پروژه‌هایی باید اجرا شود که گره‌ای از مشکلات مردم را باز کند و مردم تغییر را در شهر احساس کنند و ببینند.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) افزود: در مورد پرداخت‌های قدرالسهم شرکت‌های پتروشیمی و نحوه هزینه‌کرد آن برای مردم گزارش شفافی ارائه شود چرا که این امر موجب شفافیت و اعتماد مردم خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha