دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ امام جمعه اردبیل به پیامی که از سید حسن نصرالله در خصوص آذری‌های جهان در دیدار خود با دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل که در محل مصلای اردبیل برگزار شد، با اشاره به دیدار خود با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سفر اخیر خویش به لبنان، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر به لبنان یک توفیق بسیار بزرگ نصیب ما شد و آن ملاقات با عزت و شرف مسلمان‌ها سید حسن نصرالله بود. چه کسی در عالم اسلام آرزو ندارد که او را از نزدیک ببیند و به او عرض ادب بکند، در برابر او اشک شوق بریزد و از نزدیک شکوه و عظمت یک شاگرد قرآن، شاگرد مکتب اهل بیت(ع) و شاگرد مدرسه حسینی را تماشا کند؟ او کاملاً به جا گفته است که “نحن ابناء الحسین” من او را درست مثل مالک اشتر پیدا کردم، هرچه امیرالمومنین(ع) درباره مالک اشتر گفته در وجود او متجلی است.

سید حسن نصرالله با مدح بسیار بلیغی از نقش مقام معظم رهبری در منطقه و با تبیین خطر عظیمی که با درایت ایشان از منطقه دفع شده است، تأکید کرد «از تمام آذری‌های عزیز و غیور می‌خواهم با تمام توان در خدمت منویات مقام معظم رهبری باشند و ملت ایران توجه کنند که اقتدار ایران اسلامی اطاعت از مقام معظم رهبری است»وی ادامه داد: امام علی(ع) درباره مالک اشتر فرمودند، او در روزهای ترسناک خواب و در لحظه‌های وحشتناک ترس ندارد، او شمشیر خداست و ارده خدا را جاری می‌کند، شمشیر او هیچ وقت کُند نمی‌شود و اگر ضربه‌ای زد، ضربه به خود او بر نمی‌گردد، یعنی شمشیر او کُند نیست و در جای دیگر فرمودند: خدا مالک را بیامرزد! اگر کوه می‌بود، قلّه‌ای دست نیافتنی و دور و بلند می‌نمود و اگر سنگ می‌بود، صخره‌ای سخت می‌نمود، آفرین بر مالک! مالک که بود، آیا زنان، مانند مالک را می‌زایند!؟ آیا در روزگار ما چون مالک هست.

امام جمعه اردبیل با اشاره به پیامی که از سید حسن نصرالله در خصوص آذری‌های جهان گرفته است، یادآور شد: در این ملاقات که جزو استثنایی‌ترین لحظه‌های عمر بنده بود و برای دومین بار است که به محضر ایشان مشرف می‌شوم، مطالب مهمی مطرح شد در خاتمه به ایشان عرض کردم، در کل دنیا هر کجا آذری حُر و غیور وجود دارد، عاشق شما و شیفته شماست و شما در قلب آذری‌های غیور و حسینی جا دارید، چقدر عالی می‌شود که برای آذری‌های جهان پیامی مرحمت فرمایید، سید حسن نصرالله نیز با مدح بسیار بلیغی از نقش مقام معظم رهبری در منطقه و با تبیین خطر عظیمی که با درایت ایشان از منطقه دفع شده است، تأکید کرد «از تمام آذری‌های عزیز و غیور می‌خواهم با تمام توان در خدمت منویات مقام معظم رهبری باشند و ملت ایران توجه کنند که اقتدار ایران اسلامی اطاعت از مقام معظم رهبری است».

وی در ادامه با اشاره به هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن در کشور سوئد توسط یک مأمور رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: دولت سوئد دوباره اشتباه بزرگی را مرتکب شد و به مأمور موساد اجازه داد که دوباره قرآن را در برابر سفارت عراق به همراه پرچم عراق آتش بزند، آنها قطعاً می‌دانند که این کار موجب اذیت و آزار شدید روحی حدود دو میلیارد مسلمان است و خودشان تصریح کردند که ما حق نداریم معتقدین به هیچ فکری را ناراحت کنیم، آنها حتی هرگونه تعرض به مثلی‌ها (همجنس بازان) را اجازه نمی‌دهن و می‌گویند حق نداریم صاحب فکری را به خاطر همان فکر ناراحت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در مقام نقد این سخن گفت: اولاً آنها این روش را در حق مسلمان‌ها اجراء نمی‌کنند، ثانیاً هر فکری احترام ندارد، حضرت ابراهیم به مشرکین فرمود: اف بر شما و بر آنچه به جز خدای یکتا می‌پرستید و حضرت موسی در برابر فکر سامری ایستاد و گوساله او را آتش زد، موسی فرمود: از میان ما برو که تو در زندگانی دنیا، به مرضی معذب خواهی شد که همه از تو متنفر شوند و دایم گویی کسی مرا نزدیک نشود، و در آخرت هم وعده‌گاهی در دوزخ داری که با تو تخلف نخواهد شد و اکنون این خدایت را که بر پرستش و خدمتش ایستادی بنگر که آن را در آتش می‌سوزانیم و خاکسترش را به آب دریا می‌دهیم.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: خداوند به تفکر قوم لوط احترامی قائل نیست و بالاتر از آن بر سر آنها سنگ می‌ریزد و شهر را زیر و رو کرده، آنها را زیر آوار دفن می‌کند، "چون فرمان (قهر) ما در رسید دیار آن قوم نابکار را ویران و زیر و زبر ساختیم و بر سر آنها مرتب سنگ گل (هلاکت کننده) فرو ریختیم که آن سنگ‌ها از امر خدا نشاندار و معین بود و البته چنین هلاکتی از ظالمان عالم دور نخواهد بود".

وی تصریح کرد: خود اروپایی‌ها هم برای فکر هیتلر احترام قائل نیستند و اگر یک خارجی از او تعریف کند فوراً او را از کشور اخراج می‌کنند، با هر منطقی که آنها می‌گویند فکر هیتلر احترام ندارد، ما هم می‌گوییم با همان منطق تفکر اهانت به قرآن احترام ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: بله آنها قطعاً می‌دانند که آتش زدن کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان کار درستی نیست، مسلمان‌ها عکس‌العمل شدید خواهند داشت، ممکن است برای سفارت‌های آنها و کارمندان آنها و هم‌وطنان آنها در کشورهای اسلامی مشکل درست شود و این کار نفعی برای آنها ندارد، پس چرا این کار را می‌کنند؟ این عمل کاملاً خسارت بار یک فائده برای آنها می‌تواند داشته باشد و آن غافل کردن مسلمان‌ها از قضیه فلسطین و تحت الشعاع قرار دادن جنایت‌های این روزهای اسرائیل در فلسطین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد: این روزها اسرائیل جنایت را در فلسطین به اوج رسانده است این روزها اسرائیل علاوه بر درگیری شدید با فلسطینی‌ها از جانب خود اسرائیلی‌ها هم شدیداً تحت فشار است و هر روز تظاهرات علیه نتانیاهو برگزار می‌کنند، آنها از خدمت در ارتش و سایر بخش‌ها اجتناب می‌کنند و علت آن تعدیلات قضایی نتانیاهو می‌باشد، طبق این تعدیلات تمام قضات باید توسط دولت نصب شوند، یعنی قوه قضاییه به طور کامل استقلال خود را از دست می‌دهد، در این خصوص علاوه بر داخل از خارج هم بر نتانیاهو فشار وارد می‌شود، کانادا صمیمی‌ترین دوست اسرائیل دیروز به خاطر تعدیلات قضایی به نتانیاهو اعتراض کرد، اگر ایران چنین تصمیمی می‌گرفت دنیا را بر سرش خراب می‌کردند.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: عجیب این است که دیروز نتانیاهو می‌گفت اینکه اسرائیلی‌ها از خدمت در ارتش اجتناب می‌کنند، این ضد دموکراسی است، رژیمی که قوه قضاییه را آلت دست خود می‌کند با بی‌حیایی از دموکراسی هم حرف می‌زند، اروپایی‌ها بارها گفته‌اند که اسرائیل دموکراتیک‌ترین دولت در منطقه خاورمیانه است، اما به دولت سوئد می‌گوییم کثافت و جنایت اسرائیل آن قدر بالا آمده که با آتش زدن به قرآن نه تنها دفن نمی‌شوند، بلکه شما نیز در آتش نحوست این رژیم منحوس می‌سوزید.

وی افزود: دولت سوئد می‌گوید هر وقت کسی از من مجوز برای سوزاندن قرآن بخواهد مجوز خواهم داد، چون آزادی ارزش اصیل کشور ما است در کشور ما همه آزاد هستند هر کاری خواستند بکنند، عراقی‌ها نیز جواب دادند در کشور ما نیز آزادی حاکم است و ما آزاد هستیم سفارت شما را آتش بزنیم.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا با اشد العبارات تسخیر و احراق سفارت سوئد در عراق را که با پرچم “یا حسین” صورت گرفت محکوم کردند و چقدر عجیب است که در کنار این محکومیت حاضر نشده‌اند یک کلمه به سوئد تذکر دهند که ایجاد کینه و نفرت و کراهیت بین انسان‌ها درست نیست و مجوز دادن شما به احراق و اهانت به قرآن خطاست، هر مسلمانی قطعاً از یک طرفه محکوم کردن آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ناراحت است.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: خداوند در قرآن فرموده هر کسی مقدمه جنایت را فراهم می‌کند کار او از جنایت به وجود آمده شدیدتر است، در زمان رسول خدا(ص) اصحاب پیامبر چند مشرک را در ماه حرام کشتند با این اشتباه اصحاب مشرکین مستمسک بزرگی درست کرده و علیه پیامبر تبلیغات وسیع به راه انداختند و عرصه را بر حضرت تنگ کردند، در اینجا خداوند به نصرت و یاری رسول خدا(ص) و اصحاب آمد و فرمود: با کفار جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و دین خدا حاکم باشد و بس.

وی با اشاره به موضع‌گیری اتحادیه اروپا در خصوص روابط عراق و سوئد بعد از حادثه هتک حرمت به قرآن، خاطرنشان کرد: دیروز اتحادیه اروپا بر سر عراق داد زد که باید روابط با سوئد به حالت اولیه برگردد و نباید رابطه را قطع کنید، اما این اتحادیه حاضر نشد یک کلمه به سوئد بگوید که اهانت به کتاب آسمانی دو میلیارد مسلمان کار درستی نیست، بنابراین من به اتحادیه می‌گویم وقت داد زدن و وقت تهدید گذشته است ملت‌ها و دولت‌ها وارد عرصه چند قطبی شده‌اند و این شما هستید که باید خودتان را با دنیای جدید تطبیق دهید.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: در اخبار آمد که مجرمین در سوئد قرآن به دست گرفته و می‌خواستند جلوی سفارت عراق در سوئد قرآن را آتش بزنند، اما از قیام مردم عراق ترسیدند و به جای احراق، قرآن را زیر پای خود انداخته آن را لگد زدند. در اینجا باید توجه کرد که لگد مال کردن قرآن دو قسم است یکی همان است که آنها مرتکب شدند اما نوع دوم این است که ما عملاً احکام قرآن را زیر پا بگذاریم در روایت است، کسی که حرام قرآن را حلال دانسته و به آن عمل نکرده او به قرآن ایمان نیاورده است.

وی تأکید کرد: بنابراین رباخواری، رانت خواری، نقب پنهانی بیت المال، کشف حجاب و باز کردن سفره بی‌عفتی در جامعه و تهدید نهاد مقدس خانواده و تعطیل کردن آیه‌های مربوط به حجاب و حق الناس همه لگدمال کردن قرآن است و مهم اینکه قسم دوم بدتر از قسم اول است، در قسم اول فرد شخص کافر است و اعتقادی به قرآن ندارد اما در قسم دوم شخص با ادعای ایمان به قرآن، قرآن را زیر پای خود لگدمال می‌کند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha