پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه شهر آمل

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان کلمه التوحید و توحید الکلمه را در حرکت عاشورا و نماز جمعه تبیین کرد و گفت: نماز جمعه‌ای عاشورایی است که خداوند متعال را به صورت دقیق بشناساند و به دنبال وحدت گفتمانی باشد.

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه شهر آمل در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با تسلیت ایام عزای محرم الحرام گفت: یکی از مهمترین اهداف سید الشهدا (علیه السلام) در بیان مرحوم کاشف الغطا آمده است که «حقیقت اسلام در کلمه توحید و توحید کلمه است»؛ امام حسین (علیه السلام) هم برای جهت‌دهی دل‌ها قدم برداشتند.

امام جمعه آمل افزود: در شرایط سخت میانه جنگ جمل فردی از امیر المؤمنین (علیه السلام) می‌پرسد خدا یکی است؟ حضرت به اطرافیان می‌گویند توحید و خداشناسی که او از من می‌خواهد چیزی است که من از این قوم می‌خواهم.

حجت‌الاسلام یعقوبیان از بین رفتن فهم، درک، معرفت، انس و ارتباط با خداوند را باعث به وجود آمدن انحرافاتی در جامعه توصیف کرد که در طول تاریخ شاهد آن بوده‌ایم که باعث کنار گذاشتن ائمه اطهار از صحنه مدیریت بوده است.

وی سید الشهدا (علیه السلام) را در پی زنده کردن فکر و اندیشه توحیدی توصیف کرد و اظهار داشت: ایشان وصیت کردند که هدف من چیزی جز احیای دین در جامعه نبود.

امام جمعه آمل درباره توحید کلمه، وحدت کلمه یا وحدت گفتمانی ابراز داشت: یک معنای وحدت گفتمانی قرار دادن توحید یا همه معارف خاص عموم است؛ توحید الکلمه یعنی توجه به حقیقتی که مطلوب همه شود؛ این درس بزرگی است که می‌توان از کربلای اباعبدالله (علیه السلام) گرفت.

حجت‌الاسلام یعقوبیان درباره ابعاد عاشورایی نماز جمعه تصریح کرد: آیا نماز جمعه جز در این مسیر حرکت می‌کند؟ در هر هفته در نماز جمعه به تقوا و شناخت عالم دعوت می‌شود تا این دو اصل توحید الکلمه و کلمة التوحید تحقق پیدا کند.

وی افزود: با نگاه به معارف حسینی در صحرای کربلا می‌بینید در لحظه لحظه آن انس با خدا موج می‌زند؛ این را در حالات اصحاب سید الشهدا هم می‌بینید.

امام جمعه آمل حل مشکلات جامعه را مستلزم درس گرفتن از کربلای امام حسین (علیه السلام) و انتشار آن در کشور عنوان کرد و گفت: یکی از بهترین پایگاه‌های نشر این معارف نماز جمعه است؛ توحید نحوه‌ای از زندگی است؛ امام حسین (علیه السلام) زندگی موحدانه را به ما آموخت؛ اگر بتوانیم در نماز جمعه حقیقت توحید و اسماء الهی و خداشناسی را منتشر کنیم و این سبک از زندگی موحدانه در زندگی مردم رواج پیدا کند، مشکلات حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام یعقوبیان مسیر نظام را در مسیر موحدانه زندگی سید الشهدا توصیف کرد و ابراز داشت: اگر این دو اصل را از سیدالشهدا(ع) فرا بگیریم و نماز جمعه کماکان پایگاه نشر همین دو اصل یعنی شناخت دقیق خدا و وحدت گفتمانی باشد، می‌توانیم بگوییم که این نماز جمعه به مسئولیت عاشورایی خود عمل می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha