دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه اسدآباد

حجت‌الاسلام موحدی از جمله رسالت‌های عاشورا را پاک کردن و صفا دادن دل مردم عنوان کرد و گفت: قطره اشکی برای امام حسین (علیه السلام) یا تباکی، گناهان را پاک می‌کند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه اسدآباد استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه یکی از مهمترین ابعاد عاشورا را آگاهی بخشی توصیف کرد و گفت: رسالت نماز جمعه هم مانند عاشورا آگاهی بخشی است.

امام جمعه اسدآباد از جمله رسالت‌های عاشورا را پاک کردن و صفا دادن دل مردم عنوان کرد و اظهار داشت: قطره اشکی برای امام حسین (علیه السلام) یا تباکی، گناهان را پاک می‌کند؛ یکی از فواید نماز جمعه هم بخشیده شدن گناهان است که باید عمل را از سر گرفت.

حجت‌الاسلام موحدی درباره اخوت، الفت و همدلی حسینیان در صحرای کربلا سخن گفت و ابراز داشت: این همنوایی در روز عاشورا و عزاداری‌های هر ساله آن باعث می‌شود که همدلی بیشتر شود و از سویی نماز جمعه الفت‌بخش است؛ حضور مؤمنین در صفوف فشرده و وجود ملائکه خاص در بین نمازگزاران باعث الفت، همدلی، صمیمیت و همدلی و اتحاد مؤمنان می‌شود.

وی از ابعاد دیگر عاشورا، شور دهی و حرکت به مؤمنین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نماز جمعه هم این شور و شعور را دارد؛ حضور مؤمنان باعث ترغیب و تشویق امام جمعه و حضور بیشتر مردم در نماز جمعه خواهد شد.

امام جمعه اسدآباد از ابعاد عاشورا تذکر به اهل فکر و مؤمنان به عاقبت دنیا طلبی و تقوا عنوان کرد و گفت: عاشورا شاهد آن است که متقین هر چند کم باشند پیروز هستند و در تاریخ ماندگار خواهند شد؛ یکی از ابعاد نماز جمعه تقوا و تذکر به دلبسته نشدن به دنیا و اهتمام به تقوا است.

حجت‌الاسلام موحدی توجه بیشتر رسانه‌ها به نماز جمعه خواستار شد و گفت: توقع داریم تا خلاصه‌ای از نماز جمعه‌های استان را در شبکه استانی پخش کنند و حرکتی در راستای بصیرت‌افزایی و اشاعه فرهنگ عاشورایی در کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha