یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1099880
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
تبریز

وقف جدیدی در روستای «زناری» شهرستان میانه شامل یک قطعه زمین به مساحت ۹۵ متر مربع برای توسعه شبستان زینبیه مسجد حضرت عباس(ع) این روستا توسط وراث مرحوم ایمانقلی ایاضی وقف شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام فریدون مطهری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میانه از ثبت یک مورد وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: وقف جدیدی در روستای «زناری» شهرستان میانه شامل یک قطعه زمین به مساحت ۹۵ متر مربع برای توسعه شبستان زینبیه مسجد حضرت عباس(ع) این روستا توسط وراث مرحوم ایمانقلی ایاضی وقف شده است که امیدواریم ثواب تمامی عزاداری‌های این مسجد به حساب این عزیز سفر کرده نوشته شود.

وی افزود: امامزاده سید اسماعیل میانه از نوادگان امام جعفر صادق(ع) یکی از امامزادگان شاخص استان بوده که از چند روز مانده به آغاز محرم تا پایان آن، عزاداری‌های اباعبدالله(ع) در سطح شهر میانه با محوریت این امامزاده و مسجد جامع شهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مطهری، با بیان این‌که فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص «قطب فرهنگی شدن امامزادگان» در این شهرستان انجام گرفته است، گفت: تمامی فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی شهرستان با محوریت امامزاده سید اسماعیل در حال انجام است.

وی، با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی و حضور مبلغان غیربومی از قم در این شهرستان، اظهار کرد: این مبلغان تا اول شهریورماه سال‌جاری در جوار امامزاده سیداسماعیل حضور یافته و به سوالات و شبهات مردم عزیز پاسخ می‌دهند. با لطف و عنایت خداوند متعال، استقبال دانش آموزان از کلاس‌های این طرح گسترده بوده و کلاس‌های مربوط به سبک زندگی هم با حضور اساتید حوزوی و خانواده‌های عزیز شهرستان برگزار می‌شود. از فرصت اوقات فراغت تابستان در شهرستان به بهترین وجه بهره می‌گیریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میانه با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در میانه، اظهار کرد: این مسابقات با حضور متسابقین شهرستان میانه و هشترود روز گذشته در میانه به اتمام رسیده و شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف در دو بخش خواهر و برادر به رقابت پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha