دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول بانوان سازمان هیئت ها و تشکل های دینی کشور گفت: هیئات و تشکل‌های دینی بانوان در سطح کشور ظرفیت بسیار ارزشمندی دارند که تا به امروز از آن استفاده نشده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، فهیمه شریفی مسئول بانوان سازمان هیئت ها و تشکل های دینی کشور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هیئات و تشکل‌های دینی بانوان در سطح کشور ظرفیت بسیار ارزشمندی دارند که تا به امروز از این پتانسیل استفاده نشده است.

وی با یادآوری اینکه سازمان هیئتها و تشکل‌های دینی در حدود یک سال پیش و به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: معتقدیم طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های پیرامون هیئت در حوزه بانوان متفاوت از آن چیزی است که برای آقایان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، بنابراین برنامه‌ریزی و طراحی برنامه‌های حوزه بانوان باید توسط خود بانوان انجام شود؛ چرا که بانوان دارای زیست‌بوم، شخصیت، نیازها و آسیب‌های متفاوتی نسبت به مردان هستند.

شریفی با اشاره به اینکه ورود این سازمان به برنامه‌های هیئت و تشکل‌های دینی به صورت مستقل از بهمن‌ماه سال گذشته کلید خورد، تصریح کرد: از آن زمان بنا شد ریل‌گذاری‌ها و نقشه راهی را که برای آقایان صورت گرفته بود را در حوزه بانوان که تا آن روز انجام نشده بود، طراحی و برنامه‌ریزی کنیم.

مسئول بانوان سازمان هیئت ها و تشکل های دینی کشور با یادآوری اینکه برای افزایش سطح آگاهی، اطلاعات و هم‌افزایی هیئات در سطح کشور، برنامه «ماه» در حوزه بانوان کلید خورد، خاطرنشان کرد: این برنامه که قبلاً برای آقایان برگزار می‌شد، بنا شد برای بانوان نیز برگزار شود و به همین خاطر ابتدا به صورت چهار اردوی چهار روزه در سطح کشور برنامه‌ریزی و مقرر شد به صورت مشترک با چند استان و به مرکزیت یکی از استان‌ها برگزار شود.

شریفی ادامه داد: از این چهار روز، دو روز توسط مسئول رسانه هیئات بانوان و مسئول بخش تربیتی هیئات بانوان و دو روز نیز توسط مسئول خواهران هیئت‌هایی که آقایان نیز در آن حضور دارند، به همراه هیئت‌هایی که کل برنامه‌ها توسط بانوان برگزار می‌شود، به اجرا گذاشته شد.

مسئول بانوان سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور با تاکید بر اینکه به دنبال راه‌اندازی کانون مداحان بانوان در استان زنجان بوده و معتقدیم این موضوع در حوزه بانوان مغفول مانده است، اظهار کرد: در سفر به استان‌ها و در دیدار با مادحین هیئات مذهبی تلاش می‌کنیم فضای فکری و جغرافیایی هیئت بانوانی که در استان‌ها فعالیت می‌کنند را در ذهن‌مان ترسیم کرده و به مطالبات‌شان بپردازیم و نقاط ضعف و قوت هر استان را ارزیابی کنیم، آنگاه این موارد را در شیوه اجرای انتخابات کانون مداحان و شورای هیئات لحاظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که هیئت یک جریان خروشانی است که در حال حرکت بوده و ما باید خود را با این جریان هماهنگ کرده و از آن عقب نمانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha