دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله محمود رجبی

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر با مسئله اهانت به قرآن کریم مقابله نشود جامعه بشری ممکن است به مخاطره بیافتد چراکه اصول اولیه گفتمان نقض می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی در نخستین نشست علمی بررسی علل و ابعاد هتک ساحت قدسی قرآن کریم و راهکارهای مقابله با آن، اظهار کرد: در عرصه معرفی قرآن به دنیا رسالت سنگینی بر عهده داریم.

وی ادامه داد: باید در عرصه معرفی قرآن به دنیا درحدی تلاش کنیم و به موفقیت برسیم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه مقابله با قرآن از گذشته وجود داشته است، مطرح کرد: در طول تاریخ دشمنان هیچ‌گاه نتوانستند منطق قرآن را زیر سوال ببرند و تنها تلاش داشتند که با اصل قرآن دشمنی کنند و همین موضوع نیز نشان از حقانیت قرآن کریم دارد چراکه اگر توان مقابله با منطق قرآن کریم را داشتند قطعا از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز از قرآن کریم احساس خطر کرده است، عنوان کرد: این حرکتی که شکل گرفته یک اقدام برنامه‌ریزی شده و حساب شده است که فراتر از یک فرد و یا یک کشور است و ملت‌ها را درگیر خود کرده است.

آیت الله رجبی اضافه کرد: اگرچه دشمن اسم این اقدام را آزادی بیان مطرح کرده است ولی خود این عمل مصداق بارز نقض آزادی بیان است و در اصل اهانت به شعور ملت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اگر با این مسئله مقابله نشود جامعه بشری ممکن است به مخاطره بیافتد چراکه اصول اولیه گفتمان نقض می‌شود، خاطرنشان کرد: میان آزادی بیان و اهانت و توهین باید فرق گذاشته شود ولی در رفتارهای این افراد شاهد اهانت به بیش از یک میلیارد مسلمان هستیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) راهکارهای مقابله با این اهانت را مدنظر قرارداد و افزود: در مرحله نخست باید با حاکمان این کشور و حامیان این حرکت مقابله شود تا درس عبرتی به سایرین نیز داده شود؛ البته این مقابله باید در ابعاد مشخص خود باشد نه برخواسته از روی تصمیمات احساسی.

وی با بیان اینکه باید پشت صحنه این حرکت را برای مسلمانان و غیر مسلمانان مشخص کنیم، تصریح کرد: همچنین در مراحل بعدی باید تبیین رفتاری این حرکت را نیز داشته باشیم.

آیت الله رجبی یادآور شد: باید محسنات قرآن کریم را با زبان و ادبیات خود مردم برای آن‌ها معرفی کنیم چراکه اگر این محسنات بیان شود حتما مردم مسلمان و غیر مسلمان نیز از آن تبعیت خواهند کرد و دیگر کسی به خود جرأت اهانت به قرآن کریم را نخواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha