یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: روحانیون و اعضای شورای زکات می‌توانند در نهادینه‌سازی فرهنگ زکات در جامعه اسلامی نقش مهمی داشته باشند و جایگاه این فریضه الهی را برای عامه مردم به خوبی تبیین نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پور ذهبی امروز در جلسه شورای زکات کردستان، ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: بی‌گمان هستند افرادی در جامعه که آشنایی کاملی با زکات ندارند و همین امر باعث شده تا در انجام این فریضه با مشکل روبرو شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، گفت: روحانیون و اعضای شورای زکات می‌توانند در نهادینه‌سازی فرهنگ زکات در جامعه اسلامی، نقش مهمی داشته باشند و جایگاه این فریضه الهی را برای عامه مردم به خوبی تبیین نمایند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید از نحوه هزینه شدن زکات اطلاع درست داشته باشند، اظهار کرد: اطلاع درست جامعه اسلامی از نحوه زکات خود باعث اطمینان بخشی به مردم و جامعه می‌شود و از سوی دیگر پرداخت زکات و دیگر وجوهات شرعی نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات بسیاری از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ زکات به معنای عملی خود در جامعه نمود داشته باشد، بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه می‌بینیم از بین خواهد رفت، بنابراین باید برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فریضه واجب زکات تلاش بسیاری داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha