شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمد پناهیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه منافقین امروز خیلی جلوتر از منافقین صدر اسلام هستد گفت: جوانان امروز شرایطشان سخت تر از جوانان اوایل انقلاب است و باید از لحاظ محتوای غنی دینی خودمان را خیلی قوی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام احمد پناهیان در مراسم عزای حضرت سیدالشهدا(ع) در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه یقین چهار شعبه دارد، اظهار کرد: شعبه اول بصیرت و ژرف نگری است. امام سجاد علیه السلام فرمود، عموی ما عباس نافذالبصیره بود. عمیق می دید. درست تشخیص می داد. امروز که جنگ روایتهاست، به نظر می رسد ما به این بخش ایمان بیشتر نیاز داریم.

وی ادامه داد: جنگ امروز جنگ بینش ها و دانش هاست. عده ای که کم هم نیستند، نشسته اند و حق و باطل و راست و دروغ را با طراحی های مختلف مخلوط می کنند تا نتیجه مورد نظر خودشان را بگیرند و به خورد جوانان ما بدهند. به طوری که شیطان باید امروز از اینها درس بگیرد!

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه منافقین امروز خیلی جلوتر از منافقین صدر اسلام هستد گفت: جوانان امروز شرایطشان سخت تر از جوانان اوایل انقلاب است و باید از لحاظ محتوای غنی دینی خودمان را خیلی قوی کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه در بسیاری از اشعار آیینی بعد از مدح و منقبت اباعبدالله علیه السلام، نهایتا زیارت کربلا از امام خواسته شده، ابراز کرد: زیارت خیلی هم خوب است، اما حال که به زیارت رفتیم، از امام حسین علیه السلام چه می خواهیم؟ در زیارت عاشورا می خواهیم اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ. نمی شود ایمانمان ضعیف باشد، اما در دنیا همراه با امام حسین علیه السلام در خط مبارزه باشیم. تا ایمان حاج قاسم را نداشته باشیم، نمی توانیم مثل حاج قاسم باشیم. رهبر معظم انقلاب گفتند شهید سلیمانی جهاد عظیم و شهادت عظیم داشت. جهاد عظیم نیازمند ایمان عمیق و بصیرت بالاست.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha