یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام فرزانه

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین فرزانه گفت: اگر کسی در سخنرانی و مداحی انقلاب اسلامی و عاشورا را از یکدیگر جدا کند باید منبر او را ترک کرد، زیرا اهداف انقلاب اسلامی تکیه به عاشورا دارد و هدف این انقلاب حرکت در مسیر امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، روز جمعه ۶ مردادماه در مراسم ویژه‌برنامه روز عاشورا در مجتمع موقوفه عبدالله رضوی با اشاره به اینکه ما نیازمند ارتباط با عاشورا هستیم، اظهار داشت: اگر عاشورا در یک روز و یا نصف روز طول کشیده، اما در همین چند ساعت اسلام در بهترین شکل آن پیاده شده است؛ در عاشورا اخلاق اسلامی مانند مقاومت و شجاعت خود را نمایان کرد.

وی با بیان اینکه برای شناخت ابعاد مختلف اسلام به شناخت عاشورا نیاز است، افزود: اگر بخواهیم اسلام را در دقیق‌ترین و کامل‌ترین شکل آن بشناسیم باید به عاشورا نگاه کنیم، چون آن‌گونه که عاشورا اسلام را مجسم کرده هیچ کجا نتوانسته مجسم نماید و هر چه از اسلام شنیدید در حادثه عاشورا به بهترین نحو پیاده شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم بدون شناخت اسلام زندگی کنیم و اگر بخواهیم اسلام را بشناسیم عاشورا تابلو گویایی است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: انقلاب اسلامی به لحاظ هدف و انگیزه از عاشورا جوشیده است. اگر در یک حرکت ۳۰۰ هزار جوان شهید می‌شوند، الهام گرفته از عاشورا است؛ ما برای عاشورا قیمت سنگینی پرداختیم.

وی بیان اینکه انقلاب اسلامی و عاشورا را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد، دراین‌باره گفت: اگر کسی در سخنرانی و مداحی انقلاب اسلامی و عاشورا را از یکدیگر جدا کند باید منبر او را ترک کرد، زیرا اهداف انقلاب اسلامی تکیه به عاشورا دارد و هدف این انقلاب حرکت در مسیر امام حسین(ع) است.

امام‌جمعه موقت مشهد یادآور شد: در طول تاریخ آن مقداری که ایران به ولایت و دین خدمت کرده هیچ کشوری نکرده است؛ در هیچ کشوری درراه دین این مقدار جلسات، مراسم، موقوفات برای برپایی عزای حسینی وجود ندارد؛ مردم ایران قدر عاشورا را می‌دانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه با اشاره به توصیف صحنه‌های عاشورا، گفت: عزت، استقلال دیانت، آخرت و دنیای ما با عاشورا گره‌خورده است.

گفتنی است، در راستای اجرای نیت واقف خیراندیش عبدالله رضوی مراسم عزاداری روز عاشورا با اطعام ۸ هزار نفر در مجتمع موقوفه رضوی در منطقه شاندیز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha