دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محکومیت اهانت به قرآن

حوزه/ استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان، اقدام وقیحانه اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد و گفت: این توهین بسیار دردناک است اما این اهانت‌ها انگیزه مسلمانان را برای صیانت از قرآن و اسلام بیشتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم طاهره گرزین در مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین(علیه‌السلام) که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان که با حضور جمعی از بانوان شهر و خواهران طلبه برگزار شد، بیان کرد: یکی از اهداف قیام کربلا هدایت امت اسلام و از بین بردن ریشه جهالت در جامعه اسلامی است.

وی اولین اثر وضعی ریخته‌شدن خون امام حسین(علیه‌السلام) را جهل‌زدایی دانست و ادامه داد: عمل به وظیفه اسلامی و ارتقاء بینش و آگاهی شیعیان و بصیرت افزایی از اثرات قیام عاشورا و زنده نگهداشتن قیام حسینی است.

استاد حوزه خواهران تصریح کرد: شرط قرار گرفتن در صف عاشوراییان وظیفه‌شناسی و ارتقاء بصیرت دینی است.

وی رشد و کمال جامعه اسلامی را در گرو عمل و احیاء تمامی احکام اسلامی دانست و افزود: تشکیل حکومت اسلامی در پرتو نفی اسلام سکولار و پیاده کردن دین با تمامی برنامه‌های آن است.

گرزین استمداد از مقام ولایت را شرط عمل به وظایف خواند و تاکید کرد: یکی از دستورات مومنین در متن ادعیه و روایات، طلب استمداد و یاری از مقربین درگاه الهی و معصومین(علیهم‌السلام) برای پاک شدن از آلودگی‌ها و انجام عمل درست و به موقع می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: فاصله گرفتن و دور شدن از سفینه النجاه، امام حسین(علیه‌السلام) در دوران فتنه و هجوم شبهات سبب سقوط انسان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خواهران به اهمیت و تواتر حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: راه نجات و سعادت در کلام پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، تمسک به قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) معرفی شده است.

وی اقدام وقیحانه اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد و گفت: این توهین بسیار دردناک است اما این اهانت‌ها انگیزه مسلمانان را برای صیانت از قرآن و اسلام بیشتر می‌کند.

گرزین افزود: طبق سنت الهی قرآن و آیات روحبخش آن هر روز در دل‌های انسان‌های بیشتری نفوذ می‌کند و به طرفدارانش افزوده اضافه می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha