جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که انسان باید حیات و ممات خود را تنها در توجه به ذات اقدس الهی دنبال نماید، گفت: در وجود انسان شیطانی است که اگر مهار نشود، جلوی امام معصوم علیه السلام می ایستد و دنیا را به آتش می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به برکات ارزشمند صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله، اظهار داشت: کسانی که در دنیا زیاد صلوات می فرستند، در قیامت با پیامبر اعظم حشر و نشر خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن تبیین بحث عبودیت، بندگی و رزق، به اهداف خلقت انسان اشاره و با بیان این که ابتدای خلقت روح انسان، بر کسی آشکار نیست، اظهار داشت: همانطور که در فرازهایی از دعای کمیل می خوانیم؛ «وَ سَکَنْتُ اِلی قَدیمِ ذِکْرِکَ لی وَ مَنِّکَ عَلَیَّ» خلقت روح سابقه‌ای بسیار طولانی دارد؛ خداوند متعال ابتداء روح انبیا و اولیا و سپس روح دیگر انسان را خلق نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که جن، همچون انسان ها مومن و کافر دارند، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در آیات ۵۶ تا ۵۸ سوره ذاریات مقصد و هدف خلقت را به خوبی بیان نموده، می فرمایند؛ «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ مَا أُرِیدُ مِنْهُمْ مِنْ رِزْقٍ وَمَا أُرِیدُ أَنْ یُطْعِمُونِ إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِینُ »؛ انسان‌ها و جن را صرفا برای بندگی خداوند متعال خلق نموده است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در تفسیر آیه « إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِینُ»[۱] با بیان این که خداست که خود روزی بخش نیرومند استوار است و رزق تمام موجودات هستی را ضمانت نموده است، اظهار داشت: کسانی که به خاطر فرزندان دین، آخرت و ایمان خود را فدا نموده، به سمت کسب مال حرام حرکت می‌کنند، هیچ اعتقادی به رزاق بودن ذات اقدس الهی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد به فرازهایی از سخنان مولی الموحدین علی علیه السلام اشاره نمود و تصریح کرد: نباید تمام هم و غم خود را بر روی زن و بچه بگذاریم؛ چرا که زن و فرزندمان یا از اولیای خدا و یا از دشمنان الهی هستند؛ اگر دوست خدا باشند، خدا دوستانش را رها نمی سازد و اگر دشمن خدا باشند، چرا دین و آخرت خود را برای یاری دشمن خدا به آتش بکشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت شکرگزاری و عبودیت با بیان این که متاسفانه به اسباب بیش از مسبب تکیه می‌کنیم، اظهار داشت: نسبت کارها را به غیر خدا نسبت دادن، یکی از تجلی های شرک است؛ لذا در تمام امورات باید همه کارها را از آن خدا و دیگران را تنها اسباب خیر الهی بدانیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به حدیث « الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» امام حسین علیه السلام اشاره نمود و اذعان داشت: مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.

وی با بیان این که متاسفانه مومنین اهتمام و توجه کمتری به اقامه نماز جماعت دارند که مورد تأکید فراوان روایات اسلامی است، اظهار داشت: همان نفسانیت و دنیا پرستی که در صحنه کربلا و در دشمنان اباعبدالله الحسین علیه السلام وجود داشت، همان استعداد بالقوه در تک تک ما وجود دارد؛ نباید خود را گرفتار نفس عماره‌ای سازیم که شمر و عمرسعد را زمین زد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تأکید بر اینکه انسان باید حیات و ممات خود را تنها در توجه به ذات اقدس الهی دنبال نماید، تصریح نمود: در وجود انسان شیطانی است که اگر مهار نشود، جلوی امام معصوم علیه السلام می ایستد و دنیا را به آتش می‌کشاند.


[۱] آیه ۵۸ سوره ذاریات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha