یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری همایش آیت الله شهید شیخ فضل الله نوری

حوزه/ به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مشارکت مدیریت حوزه علمیه استان تهران، هیئت عاشورایی نور و مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) در قم، تهران و شهرستان نور طی روز دهم، یازدهم و دوازدهم مردادماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران امروز یکشنبه ۸ مردادماه در نشست خبری که به صورت حضوری و برخط از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: مرحوم شهید شیخ فضل الله نوری از علما و فقهای تهران است که به زودی شاهد برگزاری بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ این شهید دوران مشروطیت است.

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: علمای تهران بسیار مظلوم هستند لذا از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران تشکر می کنیم که این حرکت ارزشمند را به منظور تجلیل از مقام این شهید والامقام و همچنین معرفی ایشان به نسل جوان را در دستورکار خود قرار داد.

مدیر حوزه علمیه تهران بیان کرد: آیت الله فضل الله نوری در پیام رسانی مکتب اهل بیت (ع) و نشر ارزش‌های دینی تا پای جان ایستادگی کرد و از موضع خود کوتاه نیامد. ایشان از علما و فقهای حوزه علمیه تهران بودند از این رو حوزه علمیه تهران بر خود لازم می‌داند تا بزرگداشت علمایی که سکاندار علم، اجتهاد و مبارزه با طاغوت هستند را برگزار کند.

وی افزود: بر این اساس همایش شیخ شهید همزمان با دویستمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه تهران برگزار خواهد شد. ایشان در حوزه علمیه تهران بسیار نقش آفرین بود از این روز طبیعی است که بزرگداشتی درخور شخصیت آن مرحوم برگزار شود. این همایش با هدایت و راهبری رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آیت الله رشاد و با مشارکت حوزه علمیه تهران و این پژوهشگاه در هفته جاری در قم و تهران و شهرستان نور با سخنرانی بزرگان حوزه علمیه تهران و قم برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه علما و بزرگان دین الگو و نمادی برای طلاب جوان و نسل امروز جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: شهیدآیت الله شیخ فضل الله نوری به ما ثابت کرد ونشان داد که علم و دانش باید با جهاد همراه باشد و آنچیزی که رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهاد تبیین» تأکید دارند، برگرفته از این نگاه و حرکت اثر گذار است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق از برگزاری این همایش در شهر قم، تهران و نور خبر داد و گفت: همایش ملی شیخ شهید روز سه شنبه ۱۰ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۸ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) در شهر تهران، روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه سال جاری نیز در شهر مقدس قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و ۱۲ مرداد نیز از ساعت ۹ تا ۱۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور استان مازندران برگزار می گردد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha