جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام حمزه پیش قدم

حوزه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: ستاد امر به معروف استان در زمینه آموزش دستگاه‌های اداری آمادگی لازم را دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام حمزه پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد شامگاه یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با طرح موضوع زیست عفیفانه، ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان به عملکرد دستگاه ها در حوزه عفاف ‌ و حجاب پرداخت و گفت: در هفته عفاف ‌و حجاب برنامه های بسیار خوبی در استان برگزار شد که تقدیر و تشکر می کنم از دستگاه هایی که در زمینه اجرای این برنامه ها همکاری داشتند، به ویژه در برگزاری اجتماع مردمی که به صورت گسترده با حضور مردم در حمایت از حریم خانواده و عفاف وحجاب شکل گرفت.

دبیر ستاد امر به معروف و از منکر استان در ادامه، به برنامه های ابلاغ شده ستاد در هفته عفاف وحجاب اشاره کرد و افزود: ستاد برنامه های جامعی در پنج حوزه مردمی، اداری، فضای مجازی، جوانان و گردهمایی تدوین و ابلاغ کرد که این برای اولین بار در استان اتفاق افتاد.

وی همچنین درباره برنامه های ستاد در بحث زیست عفیفانه ادامه داد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ادارات استان ابلاغ شد و جلساتی در این راستا شکل گرفت و بازرسی های لازم از ادارات انجام گرفت. که بر خود لازم می دانم از مجموعه استانداری که در این راستا همکاری لازم را در بحث‌ معرفی رابطین عفاف و حجاب داشتند تقدیر و تشکر کنم.

حجت الاسلام پیشقدم در بخش دیگری از صحبت های خود به همراه شدن پیوست فرهنگی برای ادارات و نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: ضروری است که همه ادارات و دستگاه ها، کارها و برنامه های فرهنگی را با پیوست عفاف ‌و حجاب برنامه ریزی کنند. لذا پیشنهاد می شود که برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب جامعه و نظام آموزشی برنامه های تأثیر گذار در این زمینه با نظر متخصصین به مرحله اجرا درآید.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: از جمله این برنامه ها می توان به کرسی های آزاداندیشی دانش آموزی و دانشگاهی با محوریت عفاف ‌و حجاب اشاره کرد و گفت: همچنین می توان با برگزاری دوره های تربیت مربی، از ظرفیت افراد توانمند در این حوزه بهره برد.

وی حمایت از فعالان دانش آموزی و دانشجویی در محیط دانشگاه و مدارس و تقویت فعالیت این افراد را تأثیرگذار دانست.

پیش قدم اظهار کرد: جهت تقویت بنیه علمی و اعتقادی دانش آموزان و دانشجویان، گنجاندن واحد درسی در زمینه عفاف و حجاب را در نهادهای آموزشی لازم دانست.

وی با اشاره به اینکه مربیان پرورشی می توانند به عنوان سفیران عفاف و حجاب، تحت آموزش ضمن خدمت قرار گیرند تا بنیه علمی و اعتقادی آنها تقویت شود و بتوانند در مدارس تأثیرگذاری لازم را داشته باشند، افزود: لازم به ذکر است که ستاد امر به معروف استان آمادگی دارد تا مربیان آموزش دیده خود را جهت برگزاری این دوره ها به دستگاه ها معرفی نماید.

دبیر ستاد امر به معروف استان در پایان صحبت های خود، موضوع تشویق و الگودهی فعالان آموزشی را تأثیرگذار دانست و گفت: باید افراد شاخص تأثیرگذار در حوزه آموزشی را شناسایی و تقویت کرد و آنها را به نوجوانان و جوانان معرفی کرد تا ان شاءالله بتوانند به واسطه این افراد مسیر حقیقت را بیابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha