شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محرم

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه (سلام الله علیها) رودان گفت: از گروه‌های نقش‌آفرین در نهضت عاشورا زنان هستند که محور پیام‌رسانی و زنده ماندن حادثه شگرف و تأثیر گذار عاشورا بودند.

خانم زهرا صالحی معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(سلام الله علیها) رودان در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان ضمن تسلیت ماه سوگواری ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) بیان کرد: یکی از گروه‌های نقش آفرین در نهضت عاشورا زنان بودند که در پیام‌رسانی و زنده ماندن عاشورا نقش اساسی داشتند.

وی اظهار کرد: در بسیاری از جنگ‌ها حضور تشویق آمیز زنان در جبهه، به رزمندگان روحیه می‌بخشد و در کربلا مادران و همسران بعضی از شهدا این نقش را داشتند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه (سلام الله علیها) رودان با اشاره به اینکه رسیدگی به بیماران و مداوای مجروحان از نقش‌های دیگر زنان در جبهه‌ها از جمله در عاشورا است، تصریح کرد: نقش پرستاری حضرت زینب(سلام الله علیها) از امام سجاد(علیه السلام) یکی از این نمونه‌ها است.

صالحی خاطرنشان کرد: نقش حضرت زینب(سلام الله علیها) در نهضت عاشورا و سرپرستی کاروان اسرا، درس مدیریت در شرایط بحران را به ما می‌آموزد.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از درس‌های زنان در کربلا حفظ ارزش‌های دینی و اعتراض به هتک حرمت خاندان نبوت و رعایت عفاف و حجاب در برابر چشم‌های‌ آلوده است و زنان اهل بیت با آنکه اسیر بودند اما بر حفظ عفاف تأکید می‌ورزیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha