شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نهاوند

حوزه / امام جمعه نهاوند، با اشاره به اینکه در نهضت تنباکو شیخ فضل الله، نخستین عالمی بود که به حمایت از میرزا حسن آشتیانی برخاست، گفت: شهادت شیخ فضل الله را باید انتقام استکبار از مرجعیت بابت نهضت تنباکو دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، روز گذشته به‌مناسبت سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری، گردهمایی روحانیون شهرستان نهاوند با حضور امام جمعه این شهرستان در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در این مراسم با اشاره به شخصیت شیخ فضل الله نوری، اظهار داشت: امروز لازم است تا طلاب ادامه دهنده راهی باشند که امثال شیخ فضل الله نوری آن را آغاز کردند و برای آن به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه غفلت برخی خواص در صدر مشروطه باعث این جنایت شد، گفت: از علل موفقیت غربی‌ها خصوصا انگلیس در مسئله مشروطه، باید همین موضوع و فریب مردم توسط آنها را عنوان کرد.

امام جمعه نهاوند، با اشاره به اینکه در نهضت تنباکو شیخ فضل الله، نخستین عالمی بود که به حمایت از میرزا حسن آشتیانی برخاست، خاطرنشان کرد: شیخ فضل الله نوری نماینده میرزای شیرازی در تهران و مورد توجه مردم و روحانیون بود، به‌طوری‌که پس از لغو قرارداد تا وقتی میرزای شیرازی به‌وسیله شیخ فضل‌الله نوری از لغو قرارداد اطمینان پیدا نکرد، حکم حرمت استعمال توتون و تنباکو را لغو نکرد.

وی تصریح کرد: بنابراین شهادت شیخ فضل الله را باید انتقام استکبار از مرجعیت بابت نهضت تنباکو دانست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha