یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یادداشت

حوزه/ همان‌گونه که جناب «علی‌دوست» نظریه جناب «عالی» و برخی دیگر را ناصواب می‌دانند، آقای عالی و برخی دیگر نیز نظریه آقای علی‌دوست را اشتباه خوانده‌اند. نتیجه آن‌که؛ بگذاریم فضای نقد در فضایی صمیمی و علمی مورد تبادل و تعامل قرار بگیرد. نظریات یکدیگر را مطرح و نقد کنیم، بدون ذره‌ای دشمن‌انگاری و مخالف‌خوانی طرف مقابل، تا علم و آزاداندیشی سالم را، مورد احترام قرار بدهیم.

خبرگزاری حوزه | جناب آقای علی‌دوست درباره این‌که برخی سخنرانان، حکومت فعلی را با حکومت علوی مقایسه می‌کنند، نقدی داشته‌اند که به‌نظر نگارنده، با صداقت و البته محترمانه آن را مطرح کرده‌اند.

با توجه به این‌که ما داعیه‌دار پیروی از ائمه علیهم‌السلام هستیم و بارهاوبارها بر بودن فضای منطقی و نقد در کشور تأکید داشته‌ایم، این فرصت را باید غنیمت بدانیم نه خسارت و عداوت.

فارغ از درستی یا نادرستی مقایسه طرح‌شده، آنچه در چنین مقایسه‌هایی قابل توجه است، برداشت عموم مخاطبان است.

مخاطب خاص و عام برداشت خوبی از چنین موضوعی ندارد و چه‌بسا تصور کند که حالا که حاکمیت توان مبارزه با فساد و ترمیم اوضاع اقتصادی را ندارد، دست به‌دامانِ توجیه و عادی‌انگاری آن شده است که در هر صورت، هزینه کردن از شخصیت و حاکمیت ائمه اطهار علیهم‌السلام هزینه‌ای گران خواهد بود.

نکته مهم‌تر آن‌که، همان‌گونه که جناب «علی‌دوست» نظریه جناب «عالی» و برخی دیگر را ناصواب می‌دانند، آقای عالی و برخی دیگر نیز نظریه آقای علی‌دوست را اشتباه خوانده‌اند. نتیجه آن‌که؛ بگذاریم فضای نقد در فضایی صمیمی و علمی مورد تبادل و تعامل قرار بگیرد. نظریات یکدیگر را مطرح و نقد کنیم، بدون ذره‌ای دشمن‌انگاری و مخالف‌خوانی طرف مقابل، تا علم و آزاداندیشی سالم را، مورد احترام قرار بدهیم.

اگر فضای تعامل و تبادل، از فضای کشور گرفته شود و فضای غیرِ گفت‌وگویی و مخالف‌خوانی باب شود، نه تنها کرسی‌های آزاداندیشی که کرسی‌های نظریه‌پردازی را نیز زیر سوال برده‌ایم.

علی کردانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha