شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) ‌کلاردشت گفت: هیچ زیارتی همانند زیارت ناحیه مقدسه، عمق فاجعه کربلا را بیان نکرده، این زیارت، آموزه‌هایی از عشق، معرفت، عرفان، سوز، حماسه و توسل است.

زهرا بحرکاظمی مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) ‌ کلاردشت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از برگزاری مراسم شهادت امام حسین(ع) برای عموم در این مدرسه علمیه خبر داد و اظهار داشت: زیارت ناحیه مقدسه، سوگ نامه تأثّر انگیز و مرثیه سوزناک امام مهدی(عج) برای امام حسین(ع) در روز عاشوراست که عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) در این روز و روزهای دیگر، آن را زمزمه می‌کنند.

وی افزود: امام زمان(عج)، زائر و وارث امام حسین(ع) هستند، کسی که زمان در اختیار او و تمام صحنه‌ها و لحظه‌ها هر روز در مقابل نگاه او است، با نگاهی نافذ جای جای دشت بلا و لحظه به لحظه حماسه عاشورا، سختی و تلخی این واقعه را مشاهده و سوز عطش و سیلی و تازیانه را بر پیکر عاشورائیان لمس می‌کند.

بحرکاظمی تأکید کرد: هیچ زیارتی همانند این زیارت، عمق فاجعه کربلا را بیان نکرده، در حقیقت این زیارت آموزه‌هایی از عشق، معرفت، حماسه و توسل است، در عین حال که مرثیه است، مسئولیت آفرین و حرکت ساز هم می‌باشد و بر سفیران هدایت عاشورایی شایسته و بایسته است که با عنایت بیشتری به این زیارت توجّه کنند و جایگاه والای این زیارت را در مجالس حسینی متذکر شوند.

وی بیان کرد: چه زیبا و پر بها است که عرض ارادت به ساحت مقدس سالار شهیدان را وسیله‌ای برای ارتباط و انس با خداوند متعال قرار دهیم، دعا، سبب بینش، معرفت عمیق، سکون نفس و ایجاد کننده روح تعهدات اجتماعی است، انگاره‌های یاد شده در این بخش از زیارت مقدس، موج می‌زند.

مدیر مدرسه علمیه کلاردشت یادآور شد: امام زمان(عج) ضمن دعاها به ما می‌آموزند که در این هنگام، توسل به ائمه اطهار(ع) تنها راه است و با سیر در این دعا می‌آموزیم که محور دعاها چه باشد و چگونه دعا کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha