دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز استان سمنان وجود سرمایه انسانی فرهیخته و چهره‌های علمی ممتاز است، گفت: نظام آموزش عالی در مقطعی به سمت مدرک گرایی حرکت کرد که خوشبختانه این امر طی سال‌های اخیر کمرنگ‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در هجدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز این استان وجود سرمایه انسانی فرهیخته و چهره‌های علمی ممتاز است، گفت: نظام آموزش عالی در مقطعی به سمت مدرک گرایی حرکت کرد که خوشبختانه این امر طی سال‌های اخیر کمرنگ‌تر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: مدرک گراییِ بدون حل مسئله و صرفا برای دستیابی به پست و موقعیت شغلی، یکی از معضلاتی است که گاهی گریبان دانشگاه و نیز حوزه را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد که از مایه علمی لازم برخوردار نیستند اما مدرک می‌گیرند در میانه کار کشور را با مشکل مواجه می‌کنند.

وی با اشاره به آثار منفی بیماری کرونا بر تحصیلات دانشگاهی در سال‌های گذشته گفت: کاهش تعداد دانشجویان که با افت علمی و تحصیلی نیز همراه شده است، دانشگاههای استان را در سال‌های اخیر با مشکل مواجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی زمینه‌سازی مسئولان برای پیوند صنعت و دانشگاه را دارای اولویت دانست و افزود: متأسفانه امروز با جوانان تحصیل‌کرده ای مواجه هستیم که به دلیل عدم وجود منابع و زیرساخت‌های لازم و یا عدم توجیه اقتصادی و دلایل دیگر امکان اشتغال ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر متناسب سازی رشته‌های دانشگاهی با مسائل اساسی کشور گفت: نیازهای بخش صنعت، باید در تدوین رشته‌های دانشگاهی مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، پیوند اقتصاد با دانشگاه را در کنار هماهنگی دانشگاه با صنعت اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، باید میان سرمایه‌گذاران و دانشگاهیان نیز تعامل سازنده‌ای شکل بگیرد تا ایده‌های اهالی دانشگاه به سمت تجاری سازی و ایجاد ارزش افزوده حرکت کند که در این مسیر می‌توان از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری بهره گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر فرهنگ سازی برای ترویج ازدواج‌های دانشجویی گفت: آمارهای موجود نشان می‌دهد ازدواج های دانشجویی، پایین ترین نرخ طلاق را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تاکید کرد: تامین خوابگاه های دانشجویی متاهلی یکی از اقدامات اساسی برای ترویج ازدواج‌های دانشجویی است.

وی در پایان با بیان اینکه بخش عمده دانشجویان استان را دانشجویان غیربومی تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه های استان پس از پایان تحصیل، استان را ترک می‌کنند لذا توقع آن است که مسئولان استان از ظرفیت این افراد برای حل مسائل استان استفاده کنند که یکی از راه های دستیابی به این هدف، هماهنگ سازی رشته های دانشگاهی با نیازهای استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha