یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1103064
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
امام جمعه شهرکرد

حوزه / امام جمعه شهرکرد گفت: گرانی بعضی از کالاهای ضروری مردم را کلافه کرده است و دشمن از این‌ گرانی ها برای تبلیغات منفی علیه کشور سوء‌استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با تاکید بر این که دولتمردان برای رفع گرفتاری‌های جامعه به ویژه گرانی‌ها بیشتر تلاش کنند تصریح کرد: گرانی بعضی از کالاهای ضروری مردم را کلافه کرده و دشمن از این‌ گرانی ها برای تبلیغات منفی علیه کشور سوء‌استفاده می‌کند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: دشمن تبلیغات منفی به خاطر این‌که مثلاً دارو گران و یا کمیاب است و یا اقلام خوراکی قیمتش بالا رفته است و یا اجاره مسکن سر به فلک کشیده است، سوء استفاده می کند و یک سری مشکلات دامن مردم را می‌گیرد و مردم هم واقعاً با مشکل مواجه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از دولتمردان که واقعاً تلاش می‌کنند انتظار است که این مسائل را در رأس کارها قرار بدهند و مشکلات را حل کنند و هم جلوی سوءاستفاده دشمن را بگیرند و هم خدمت به مردم را بیشتر موردتوجه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه بر حمایت و توجه ویژه به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: نکته دیگر حمایت از بخش خصوصی است که تأکید فراوان رهبر معظم انقلاب و ریاست‌جمهور بوده و باید به آن توجه ویژه صوت گیرد.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: بخش خصوصی بازوی دولت و عرصه ساز برای خدمت‌رسانی به مردم است چرا که همه خدمات و کارها را دولت به‌تنهایی نمی‌تواند انجام بدهد و حتماً باید بخش خصوصی باشد، بنابراین نباید بخش خصوصی دلسرد شود و باید کسانی که می‌آیند سرمایه‌گذاری کنند با سرعت گره از کار آن‌ها باز شود و با سرعت راه باز شود این‌ها بتوانند کار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که متاسفانه شاهدیم گاهی بخش‌ خصوصی در استان مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و ... که موردنیاز جامعه است و مثلاً در درمان دولت چقدر می‌تواند مسائل و مشکلات را حل کند؟ حتماً به کمک بخش‌ خصوصی نیاز دارد، ولی ما شاهد هستیم این بخش‌های خصوصی مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند حالا به لحاظ این‌که مثلاً از یک فردی خوششان نمی‌آید و یا امثال این مسائل می‌آیند کلان مسئله را با آن بی‌مهری می‌کند که نباید این جوری باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکیدکرد: من فعلاً دارم سربسته می‌گویم اگر یک روزی لازم شد شفاف خواهم گفت چون این‌ها خدمت به مردم و خدمت به استان است، استان ما با کمک دولتمردان به‌تنهایی پیش نمی‌رود حتماً کمک و هم‌افزایی می‌خواهد که سرمایه‌گذارانی بیایند اینجا و اشتغال ایجاد کنند و تولید ایجاد کنند و رفاه به امور ببخشند لذا دستگاه‌ها همه در این جهت نقش خوب دارند خیلی بیشتر کمک کنند که مردم آثار کارها را بیشتر ببینند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و گفت: انتخابات واقعاً از مسائل مهم و یک حق برای مردم است و مردم ما هم تا امروز اینجور بوده‌اند و آینده هم خواهند بود که از حق خودشان استفاده می‌کنند، چرا بگذارند حق خودشان ضایع شود و یا حقشان را دیگران استفاده کنند و سوءاستفاده شود؟ هرکسی حقی دارد که مشارکت کند و در انتخاب رئیس‌جمهور و انتخاب خبرگان و انتخاب مجلس و انتخاب شورا و انواع انتخاب‌ها حق دارند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی هم جنبه کَمّی در آن مهم است و هم جنبه کیفی یعنی هم مشارکت مردم بسیار مهم است و هم نوع رأی که مردم می‌دهند مهم‌تر است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکیدکرد: ما امروز به‌شدت نیازمند یک مجلس کیفی، نخبگانی و مجلسی که آدم‌های فرهیخته، کاردان، عالم و متعهد در آنجا شکل بگیرد و ریل‌گذار درست کشور باشد. انتخابات باید به این سمت برود و بر همین اساس همه دعوت شد و هفته گذشته هم فراوان دعوت کردند بنده هم درجاهای مختلف عرض کردم که نخبگان و فرهیختگان و پراستعدادهایِ ارزشی و کاردان در میدان بیایند و خودشان را در معرض رأی مردم قرار بدهند.

امام جمعه شهرکرد بر لزوم حضور افراد کاردان در عرصه انتخابات تاکیدکرد و گفت: بدون تردید مردم فرهیخته، عالم و بصیر هستند و طبعاً وقتی ببینند یک فرهیختهِ کاردان در میدان هست نمی‌روند به غیر از او رأی بدهند لذا آمدن آدم‌های کاردان خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت فراهم کردن عرصه برای حضور افراد کاردان در انتخابات مجلس تاکید کرد و افزود: مردم عرصه را برای حضور افراد کاردان در انتخابات فراهم کنند چرا که ممکن است بعضی از این‌ها امکانات نداشته باشند که بخواهند تبلیغ کنند و خودشان را معرفی کنند لذا مردم به این‌ها کمک کنند.

امام جمعه شهرکرد گفت: این‌که رسانه ملی به میدان آمده خیلی کار خوبی است، ریاست محترم صداوسیما اعلام کرد که برنامه دارند کاندیداها از امکانات رسانه ملی استفاده کنند و عدالت رسانه‌ای که جزو برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی است در این عرصه هم به نمایش گذاشته شود که خیلی مهم است و باید از صداوسیما تشکر کنیم، نخبگان هم برنامه‌های خوب خودشان را آماده کنند و مردم هم کمک کنند تا یک انتخاباتی داشته باشیم که به سلامت تمام‌عیار و دارای مجلسی باکیفیت بالا و در حد اعلا ان‌شاءالله منجر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha