یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گزارش

حوزه/ اربعین امسال هم جمعی از محله دباغان در دامغان راهی مسیر پیاده روی در طریق الحسین(ع) می شوند و برخی مؤمنین برای جاماندگان اربعین برنامه‌های پیاده روی و موکب‌های پذیرایی دست و پا می‌کنند و خود را از راه دور در خیل زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) جای می‌دهند تا در این حرکت بزرگ تمدنی نام خود را ثبت کنند و مرزهای جغرافیایی اربعین را به جای جای عالم بکشانند.

خبرگزاری حوزه - سمنان/ حجت الاسلام صرفی امام محله حسینیه حضرت سیدالشهدا(ع) محله دباغان شهرستان دامغان در استان سمنان است.

این امام محله قریب به ۱۰ سالی می شود که امامت جماعت این حسینیه را عهده دار است و همچنین مسئولیت هیئت بنی فاطمه که یکی از فعال ترین هیئت این شهرستان است را نیز دارد.

با همت حجت الاسلام صرفی برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این حسینیه برقرار بوده و از ابتدای محرم نیز مراسمات عزاداری برای سید و سالار شهیدان پذیرای عزاداران حسینی است.

مسئول هیئت بنی فاطمه دامغان ۲۰ سال است که عمده فعالیت هایش را در این مکان این هیئت که در حاشیه دامغان قرار گرفته انجام می دهد؛ این هیئت در محله امام قرار گرفته و فعالیت های متنوعی در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی دارد؛ از برنامه های جهاد تبیین تا کارهای جهادی و رسیدگی به محرومین و قشرهای آسیب پذیر از جمله فعالیت های حجت الاسلام صرفی و دوستان او در هیئت است.

جای جای این محله رنگ و بوی اربعینی دارد / اختصاص ۱۰۰ میلیون دینار برای زائر اولی‌ها

بخشی از ساکنین این محله را نیز اتباع دیگر کشورهای منطقه تشکل می دهند که بچه های هیئت تلاش می کنند تا به قشرهای آسیب پذیر و اتباع محروم در این محله خدمت رسانی داشته باشند.

حجت الاسلام صرفی که خود نیز معلم هم هست برای دانش آموزان و نوجوانان برنامه های فرهنگی و آموزشی نیز دارد و در کنار فعالیت های فرهنگی، برنامه ورزشی و تفریحی نیز برای نوجوانان برقرار است.

مدیریت قرض الحسنه بنی فاطمه یکی دیگر از فعالیت های این امام محله است که در این سال ها با اعطای وام و کمک به نیازمندان تلاش می کند تا از رنج های محرومین بکاهد و گره گشای مشکلات مردم باشد.

هیئت بنی فاطمه دامغان از دهه دوم محرم میزبان برنامه های عزاداری است و خادمین هیئت نیز با صبحانه و پخش نذری و... پذیرای عزاداران هستند و قرار است با همت این روحانی برنامه روضه بازار نیز احیاء شود و برخی از نهادها هم حامی این فعالیت ها هستند.

به گفته حجت الاسلام صرفی بچه های هیئت در ایام محرم نیز موکب پذیرایی از عزاداران حسینی راه انداخته بودند که نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری و در موکب توزیع شده و تنها در روز ۱۱ محرم بیش از ۴ هزار غذا توزیع شد.

این هیئت از پیش از انقلاب فعال است و به گفته مسئول هیئت تنها هیئتی است در این شهرستان که ۵ نسل سر یک سفره می نشینند.

جای جای این محله رنگ و بوی اربعینی دارد / اختصاص ۱۰۰ میلیون دینار برای زائر اولی‌ها

حجت الاسلام صرفی از جمله امامان فعالی است که با همراهی جوانان و بچه های هیئت تلاش می کند در تمامی مناسبت های مذهبی و آیینی فعالیت داشته باشند؛ تلاش برای رونق دهی به حرکت اربعین و اربعینی شدن محله از این برنامه هاست.

سال گذشته در ایام اربعین تعدادی از زائر اولی ها با کمک مردم زائر اربعین شدند و با کمک یکی از خیرین برای تسهیل در زیارت زائران اربعین مبلغ ۱۰۰ میلیون دینار از قم تهیه و در اختیار زائرین قرار گرفت.

برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در دامغان نیز هر ساله برگزار می شود و اهل این محله نیز در این برنامه که از صبح تا ظهر برگزار می شود یک موکب نیز توسط بچه های هیئت بنی فاطمه برپا می شود که به پذیرایی از عزاداران می پردازند.

امسال نیز قرار است برنامه های اربعینی حجت الاسلام صرفی بیش از سال های گذشته برقرار باشد تا محله و هیئت بیش از پیش حال و هوای اربعین داشته باشند؛ جمعی از اهل محله راهی مسیر پیاده روی در طریق الحسین(ع) می شوند و جمعی از آرزومندان را نیز در این مسیر با خود همراه می کنند؛ برخی از مؤمنین نیز برای جاماندگان اربعین برنامه های پیاده روی و موکب های پذیرایی دست و پا می کنند و خود را از راه دور در خیل زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) جای می دهند تا در این حرکت بزرگ تمدنی نام خود را ثبت کنند و مرزهای جغرافیایی اربعین را به جای جای عالم بکشانند.

جای جای این محله رنگ و بوی اربعینی دارد / اختصاص ۱۰۰ میلیون دینار برای زائر اولی‌ها

حجت الاسلام صرفی معتقد است: اربعین تمدن ساز است و همه در تکاپو هستند و برای ایجاد این تفکر تمدن ساز هم باید حاکمیت پای کار باشند و هم مردم و باید بدانند بهترین کار برای خنثی کردن فتنه ها و آنچه می تواند کشور را بیمه کند، همین اربعین است و برنامه هایی مانند اربعین و با مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر، خاری در چشم دشمنان است؛ لازم است همه تلاش کنند تا خدمات اربعین بیشتر شود تا هر چه بیشتر شاهد گسترش این حرکت بزرگ تمدن ساز شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha