دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر مواکب ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۵۰ موکب استان در مسیر پیاده‌روی اربعین فعال می‌شود و خدمان این مواکب خدمات فرهنگی، اسکان و تغذیه به زائران عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، ولی‌الله فریدونی مدیر مواکب ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی شامگاه روز یکشنبه در جمع خادمان موکب ۱۴۰۰ شهید مراغه، گفت: بیشتر مواکب آذربایجان‌شرقی بین نجف تا کربلا و همچنین سامرا و کاظمین مستقر می‌شوند و حداکثر در هر شبانه‌روز به هفت هزار زائر خدمات عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خادمان ریش‌سفید و جوان استان در کنار یکدیگر به خدمت‌رسانی خواهند پرداخت، بیان کرد: اعزام مواکب و تجهیزات آنها از ۲۷ مردادماه آغاز می‌شود.

به گفته فریدونی، طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ تعداد موکب‌های استان به ۲۸ مورد می‌رسید و در اربعین امسال احتمال افزایش تعداد مواکب استان به بیش از ۵۰ مورد وجود دارد.

علی حق‌بیگی رئیس ستاد بازسای عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی نیز با تأکید بر اینکه شهدا ولی‌نعمتان همه خوبی‌ها و حیات طیبه هستند، بیان کرد: مواکب اربعین باید در شأن شهدا باشد زیرا مواکب آغاز تمدن اسلامی را رقم می‌زند و آمادگی برای عصر ظهور به شمار می‌رود.

رئیس ستاد بازسای عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی افزود: اولین سفارش در مورد احترام به زوار امام حسین(ع) از خود ایشان نقل شده است و بر همین اساس خدمت به زائران باید با مهر و محبت همراه باشد.

وی اربعین امام حسین (ع) را فرصتی برای یک کار عظیم فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: اربعین شهادت فقط برای امام حسین (ع) تعلق دارد و همین موضوع و اهمیت آن باید در جامعه تبیین شود.

حق بیگی همچنین با تأکید بر اینکه زیارت از صفات مومنان است و نعمت زیارت باعزت تاکنون به این شکل در طول تاریخ نصیب شیعیان نشده است، افزود: در موکب تمام اعضا خادم هستند و رفتارهای خادمان باید حسینی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha