یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن رضایی، پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی از فراخوان بیست و پنجمین جشنواره پژوهشی شیخ طوسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره بیست و پنجم اظهار کرد: «رصد و پایش سالانه فعالیت‌های علمی ـ پژوهشی طلاب، فضلا و پژوهشگران المصطفی»، «اهتمام، تشویق و زمینه‌سازی جهت پژوهش و تولید دانش و تقویت و توسعه ظرفیت‌های علمی ـ پژوهشی طلاب، فضلا و پژوهشگران»، «بسترسازی جهت انجام تحقیقات علمی با رویکرد به مسائل و نیازهای جهان اسلام»، «ارائه و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی جامعه‌المصطفی در سطح داخلی و بین‌المللی» از اهداف برگزاری این جشنواره است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه افزود: «شناسایی و معرفی استعدادهای برتر پژوهشی در جامعةالمصطفی از طریق معرفی آثار برگزیده پژوهشی»، «ایجاد انگیزه، تشویق و حمایت از فعالیت‌های علمی ـ پژوهشی طلاب، فضلا و پژوهشگران المصطفی»، «ارتقاء کمی و کیفی تولیدات و آثار پژوهشی در المصطفی»، «زمینه‌سازی جهت توسعه تعاملات علمی ـ پژوهشی بین المصطفی و سایر مراکز و شخصیت‌های علمی بین‌المللی» و «آسیب‌شناسی فعالیت‌های پژوهشی به منظور رفع آن» از دیگر اهداف برگزاری بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی، با استفاده از تجربه برگزاری دوره‌های گذشته به تنوع ملیتی مشارکت‌کنندگان این جشنواره اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به سابقه درخشان برگزاری این جشنواره بین‌المللی باید بگویم هرساله سطح کیفی آثار و همچنین تنوع ملیتی طلاب مشارکت‌کننده بیشتر می‌شود و پیش‌بینی ما این است که امسال بیش از ۴۰ ملیت در جشنواره بیست و پنجم حضور خواهند داشت.

وی، «گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل» محور اصلی این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: محورهای اصلی فراخوان مقاله جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی شامل «عقلانیت و معنویت و گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل»، «علم و فناوری و گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل»، «جامعه و فرهنگ و گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل»، «حقوق و سیاست و گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل»، «اقتصاد و مدیریت و گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل» می‌باشد.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی مهلت ارسال آثار را تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ و مهلت ارسال چکیده مقالات فراخوان را تا پایان شهریور ۱۴۰۲ و مهلت ارسال اصل مقالات فراخوان را تا پایان آذر ۱۴۰۲ عنوان کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هو الحق IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    چرا فقط المصطفی؟ عمومی برگزار کنید خوب!. اون از جشنواره علامه حلی که شرط سنی میذارن، اینم از اینا. بعد میگن چرا طلبه ها کارهای پژوهشی انجام نمیدن.